Ponsse på andra plats i Tillit & anseende -undersökningen

Vieremä, Finland, 2015-11-13 15:25 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ponsse kom på andra plats i T-Medias årliga undersökning Tillit & anseende, precis efter hissföretaget Kone. Ponsse fick den högsta poängen i fråga om administration, interaktion och hållbarhet.

Undersökningsresultaten meddelades i eftermiddags på "Års högst ansedda företag i Finland 2015 Awards", där priserna delades ut av Finlands näringsminister Olli Rehn. Utöver att få högst totalbetyg vann Kone även i segmenten ledning, ekonomi, innovation, produkter och tjänster. Pekkaniska, ett kranföretag som kom på tredje plats, hade högst poäng i fråga om personalbehandling.

”Det här är ett fantastiskt erkännande för alla oss på Ponsse för vårt långsiktigta arbete. Samtidigt är det ett erkännande för hela skogsmaskin- och avverkningsbranschen. Att nå framgångar tillsammans med våra kunder bygger på tillit. Vi litar på våra kunders visioner när vi utvecklar våra skogsmaskiner, och de litar på vår förmåga att tillgodose behoven från entreprenörer och affärsområdet”, säger Juha Vidgrén, ordförande i Ponsses styrelse.

Resultaten är baserade på en Tillit & anseende-undersökning som genomfördes i juli–augusti 2015. Totalt 5 492 personer i Finland svarade på undersökningen, vilket gav totalt 15 272 verksamhetsutvärderingar och analyser av företag i åtta olika kategorier. T-Media Oy ingår i Ekonomiska Informationsbyrån tillsammans med Finnfacts.

De högst ansedda företagen, TOPP 15 betyg förändring från förra året
1. Kone 4,16 0,09