SRV:lle RIL-palkinto Presidentinlinnan perustusten vahvistustyöstä

Espoo, Suomi, 2015-11-20 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     20.11.2015, KLO 09.30

SRV:lle RIL-palkinto Presidentinlinnan perustusten vahvistustyöstä

Suomen Rakennusinsinöörien Liitto on myöntänyt 19.11.2015 vuoden 2015 RIL-Palkinnon SRV:n toteuttamalle Presidentinlinnan perustusten vahvistustöille. Valinnan perusteena oli muun muassa urakan vaativuus niin teknisesti kuin prosessinhallinnankin kannalta. Vaativuustasoa nostivat myös rakennuksen historiallinen arvo ja sijainti.

”RIL:in myöntämä palkinto on jälleen upea osoitus siitä, että SRV on ja pysyy jatkossakin rakentamisen projektinjohtourakoinnin edelläkävijänä Suomessa. Hyvä ja avoin yhteistyö asiakkaan kanssa läpi rakentamisen projektin on kaikissa meidän hankkeissamme, pienissä ja suurissa, kaiken kulmakivi. Presidentinlinna oli kohteena monella tavalla mielenkiintoinen ja haastava ja siksi olen erityisen iloinen juuri tämän hankkeemme palkitsemisesta”, SRV:n toimitusjohtaja Juha Pekka Ojala toteaa.

Presidentinlinnan peruskorjaus alkoi itsenäisyyspäivän jälkeen joulukuussa 2012 ja valmistui itsenäisyyspäiväksi 2014. Peruskorjaus toteutettiin rakennus- ja kulttuurihistoriallisia arvoja kunnioittaen ja korjauksen yhteydessä vahvistettiin huonokuntoisia perustuksia, uudistettiin talotekniikkaa, kunnostettiin pinnat sekä parannettiin kulkuyhteyksiä ja rakennuksen turvallisuutta. Lisäksi Presidentinlinnan sisätiloja konservoitiin Museoviraston valvonnassa. Urakan rakennuttajana oli Tasavallan presidentin kanslia. Presidentinlinnaa peruskorjattiin edellisen kerran 1970-luvun alussa.

Juha Pekka Ojala, toimitusjohtaja, p. 040 733 4173
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560