Prime Office A/S’s største lejemål forlænget i 10 år

Prime Office A/S

Prime Office A/S’s største

lejemål forlænget i 10 år

Prime Office A/S største kontorejendom, der ligger i Lübeck, har Deutsche Bank som hovedlejer.

Deutsche Bank har forlænget den tidligere lejeaftale med yderligere 10 år til 2026.

Selskabet direktør Mogens V. Møller udtaler: ”En 10 årig ny aftale med Deutsche Bank viser den attraktive beliggenhed for selskabets ejendom, og bekræfter ejendommens kvalitet, og vi er glade for at det er lykkedes os at fastholde lejen på et attraktivt niveau, og årlig lejeregulering”.

Ejendommen er beliggende i centrum af Lübeck i den gamle by, og der har været bank i bygningen i mange år.

Ejendommen er senest vurderet i 2014 til ca. 170 mio. DKK og Deutsche Bank er ejendommens største lejer med en andel på ca. 63%. Øvrige større lejere er den tyske Arbejdsformidling, forsikringsselskab og BDO revision.

Bestyrelsen vurderer i forbindelse med årsrapporten 2015 alle investeringsejendomme, og at værdien af PO Kohlmarkt ejendommen er steget i værdi med ca. 1 mio. EUR.

Kontakt os for yderligere information

Prime Office A/S

Sankt Knuds Torv 3, 3. sal

DK-8000 Aarhus C

CVR. nr. 3055 8642

Telefon (+45) 8733 8989

Mogens Vinther Møller

Adm. direktør

Telefon (+45) 8733 8989

Mobil (+45) 4074 2429

www.primeoffice.dk

info@primeoffice.dk

Om Prime Office A/S

Prime Office A/S er et børsnoteret selskab, der giver investor mulighed for at investere i tyske ejendomme. I 2015 gennemført selskabet en kapitalforhøjelse på 103 mio. DKK til køb af 59% af K/S Danske Immobilien, der ejer 3.232 lejligheder i Nordtyskland. Koncernen har en balance på ca. 1, 2 mia. DKK og en koncernegenkapital på ca. 375 mio. DKK. Efter købet er Prime Office A/S i dag et ejendomsselskab med 80% boliger og 20% kontorer.

Fondsbørsmeddelelse_PrimeOffice_23.11.2015.pdf