Envipower satsar i Baltikum

Envipower har under många år via underleverantörer tillverkat flertal komponenter i Baltikum. Högkvalitativa komponenter som ingår i de nya kompletta anläggningar Envipower levererar eller specifika komponenter till befintliga anläggningar som bolaget utför service och underhåll på.

Envipower tar nu ytterligare ett steg in på den Baltiska marknaden genom att öppna ett representationskontor i Tallinn i Estland. Envipower kommer från och med årsskifte att på den Baltiska marknaden sälja alla de tjänster och produkter som Envipower idag levererar på den svenska och nordiska marknaden.

De tre Baltiska länderna är en del av EU och omfattas därför av skärpta utsläppskrav vilket skapar goda förutsättningar för att Envipower skall bli en ledande aktör inom hela värdekedjan - teknisk konsultation, anläggningar, service och reservdelar.

2015-12-03

För ytterligare information:
Christian Baarlid
VD/CEO
christian.baarlid@pilum.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Pilum Pressrelease 2015-12-03.pdf

Om Pilum
Pilum är genom dotterbolaget Envipower en komplett leverantör av hela värdekedjan - teknisk konsultation, anläggningar, service och reservdelar - inom industriell miljövård med fokus på hantering och rening av gas och luft. Kunderna återfinns huvudsakligen bland svenska och nordiska industri- och kraftvärmeföretag.

Pilum AB (publ) är listat på NASDAQ OMX First North Premier. Erik Penser Bankaktiebolag är Certified Adviser. Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med lag om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument.

Pilum_Pressrelease_2015-12-03.pdf