Halvårsrapport 2015-2016

Harboes Bryggeri A/S

Skælskør, 2015-12-17 13:34 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Adm. direktør Bernhard Griese kommenterer i forbindelse med delårsrapporten:

”Vi glæder os over at have fastholdt vores position og fortsat udviklet det værdiskabende samarbejde med de store nordeuropæiske kunder. Samtidig ser vi en fortsat stærk udvikling i salget af vores egne varemærker på de internationale markeder, og tilsammen sikrer det os en tilfredsstillende indtjeningsfremgang i 1. halvår. Vi forventer derfor, at resultaterne for hele året vil ligge i den høje ende af vores hidtidige forventninger. Udviklingen i 1. halvår er resultatet af flere års målrettede investeringer i udbygningen af koncernens aktiviteter, og vi ser et fortsat attraktivt potentiale for yderligere vækst.

Det er vores strategi at skabe bæredygtig organisk vækst, og den positive udvikling i 1. halvår bidrager yderligere til at øge koncernens robusthed i forhold til den samlede forretningsmæssige og økonomiske eksponering. Dette understøttes af et stærkt cash flow, stor likviditetsmæssig fleksibilitet og et solidt kapitalberedskab, som skaber det optimale grundlag for, at vi også fremover kan finansiere udviklingen af vores aktiviteter og skabe værdi til vores aktionærer, kunder og medarbejdere.”

Bernhard Griese

Adm. Direktør