STYLEPIT A/S - Bestyrelsens supplerende bemærkninger på Stylepit A/S’ ekstraordinære generalforsamling den 13. januar 2016

Selskabsmeddelelse nr. 1 / 2016

Den nuværende bestyrelse påbegyndte sit arbejde i slutningen af juni 2015 – for godt 7 måneder siden. Og i den periode har bestyrelsen været gennem mange spændende opgaver – flere end de fleste bestyrelser når at opleve over mange år.

Ud over at sikre virksomhedens videreførelse og daglige drift i en afsluttende turn-around skulle virksomheden aflægge årsrapport, hvor der skulle tages stilling til en række gamle uafklarede forhold, der skulle udarbejdes prospekt for gennemførelsen af den kapitaludvidelse, som skulle sikre virksomhedens fremtid, og efterfølgende skulle der tages stilling til og navigeres under et købstilbud, der trak ud som følge af, at konkurrencemyndighederne skulle godkende en overtagelse fra Bestseller-koncernens side.

I denne periode var det tillige vigtigt, at medarbejderne opretholdt modet og fokus på driften. Det lykkedes, og det skal der lyde en stor tak og anerkendelse for – jeg ved, at det har været vanskeligt, men medarbejderne har klaret det.

Bestyrelsen har i går modtaget de foreløbige tal for første halvår. Bortset fra det omsætningssvage efterår særligt i oktober som tidligere oplyst, ser virksomheden ud til at leve op til sine egne forventninger på EBITDA-niveau.

--oo0oo--

Efter resultatet af det gennemførte købstilbud blev kendt, har virksomheden og bestyrelsen set frem til dagens vagtskifte. Stylepit er en rigtig god virksomhed i en meget dynamisk branche. Derfor er det godt, at den kan komme videre og ud af det vakuum, som den har befundet sig i, mens købstilbuddet var uafsluttet.

Den nu fratrædende bestyrelse er tilfredse med, at de foreslåede bestyrelsesmedlemmer ser ud til at have de kompetencer, som virksomheden har brug for. Det ser godt ud.

Siden indkaldelsen til generalforsamlingen har jeg og virksomheden modtaget henvendelse fra en række aktionærer, der ønskede at forstå betydningen af konsekvenserne af dagsordenens pkt. 2. Ud over Bestseller-koncernen er der efter det oplyste i går ca. 3.000 øvrige aktionærer, der ejer ca. 13 % af aktierne i selskabet. En række af disse har udtrykt bekymring og modstand mod en afnotering. En privat aktionær, Flemming Bo Andersen, har bedt mig citere fra hans brev til mig herom: ”….gennem afnoteringen pålægges tusindvis af mindretalsaktionærer et betydeligt økonomisk tab”, ”……selskabet er nu klar til at tjene penge igen…”, ”….en afnotering er skadelig for investeringsmiljøet i Danmark i fremtiden”, ”….opfordrer aktionærerne til at stemme imod en afnotering”, ”…..alternativt en pris på aktierne, som ikke medfører tab for aktionærerne”.

Jeg skal som afgående bestyrelsesformand ikke kommentere dette eller forholde mig hertil ud over at henvise til, at denne problemstilling i forbindelse med en afnotering var et af de forhold, som bestyrelsen rejste i sin redegørelse til aktionærerne den 30. september 2015 som følge af købstilbuddet. I øvrigt er det Nasdaq, der efter Selskabets ansøgning afgør, om en afnotering kan finde sted i den nuværende situation og ejerstruktur.

--oo0oo--

Afslutningsvis skal jeg oplyse, at selskabets CEO, Marc Jeilman, fratræder sin stilling efter eget ønske i forbindelse med generalforsamlingen. Fra bestyrelsen skal lyde en tak til Marc Jeilman og hans medarbejdere for at have holdt sammen på virksomheden i en meget vanskelig periode.

Endelig – held og lykke til den nye store ejer og Stylepit på den videre rejse i et spændende og dynamisk miljø.

Tak.

--

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til bestyrelsesformand N.E. Nielsen på mobil nr. +45 42 43 33 43.

STYLEPIT A/S

Meddelelse nr  1_2016_STYLEPIT_Bestyrelsens bemærkninger.pdf