Nyrstar: Openbaarmaking van uitstaande stemrechtverlenende effecten (artikel 15 van de Belgische Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen)

Gereglementeerde informatie

29 januari 2016

Nyrstar NV ("Nyrstar" of de "Vennootschap") kondigde vandaag, overeenkomstig artikel 15 van de Belgische Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt en houdende diverse bepalingen (de "Belgische Wet"), de volgende informatie aan betreffende haar uitstaande kapitaal en haar uitstaande stemrechtverlenende effecten op 29 januari 2016:

• Totaal uitstaande aandelenkapitaal: € 34.004.508,80
  • Totaal uitstaande stemrechtverlenende effecten: 327.473.863
  • Totaal uitstaande stemrechten (noemer): 327.473.863
  • Totaal uitstaande converteerbare obligaties: 4,25% niet-gesubordineerde niet-gewaarborgde converteerbare obligaties die vervallen in 2018 voor een totale hoofdsom van € 120 miljoen (de "2018 Converteerbare Obligaties")
  • Aandelen die nog kunnen worden uitgegeven: maximaal 32.345.013 nieuwe aandelen (waarbij ieder aandeel recht geeft op één stemrecht) kunnen worden uitgegeven bij de conversie van alle uitstaande 2018 Converteerbare Obligaties aan hun huidige conversieprijs van € 3,71 per aandeel. De conversieprijs is onderhevig aan aanpassingen.

Krachtens de Belgische Wet en de statuten van de Vennootschap is een kennisgeving aan de Vennootschap en aan de Belgische Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) vereist vanwege alle natuurlijke personen en rechtspersonen telkens het percentage van stemrechten verbonden aan de effecten gehouden door zulke personen in de Vennootschap de drempel van 3%, 5%, 7,5%, 10%, 15%, 20% en verdere veelvouden van 5%, van het totale aantal stemrechten in de Vennootschap bereikt, overschrijdt of onderschrijdt.

- einde -

Over Nyrstar
Nyrstar is een globale multi-metalen onderneming, met een leiderspositie in de zink- en loodmarkt, en groeiende posities voor andere basis- en edele metalen, welke essentiële grondstoffen zijn die de snelle verstedelijking en industrialisering van onze veranderende wereld voeden. Nyrstar heeft mijnbouw-, smelt- en andere activiteiten in Europa, het Amerikaanse continent, China en Australië en stelt ongeveer 5.000 mensen te werk. Nyrstar werd opgericht in België en heeft haar hoofdzetel in Zwitserland. Nyrstar staat op Euronext Brussels genoteerd onder het symbool NYR. Meer informatie vindt u op de website van Nyrstar: www.nyrstar.com

Neem voor verdere informatie contact op met:
Anthony Simms Group Manager Investor Relations   T: +41 44 745 8157     M: +41 79 722 2152      anthony.simms@nyrstar.com
Greg Morsbach    Group Manager Corporate Communications     T: +41 44 745 8295    M: +41 79 719 2342    gregory.morsbach@nyrstar.com

Klik op bijlage om de pdf-versie van het persbericht te openen:

Volledige versie in PDF