BTS tecknar avtal värt 79 miljoner kronor med ledande multinationellt programvaruföretag

Stockholm, Sverige och New York, USA, 2016-01-29 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

– BTS GROUP AB (publ) – BTS, ett världsledande bolag inom strategigenomförande, har nyligen fått i uppdrag av ett ledande, multinationellt programvaruföretag att utforma och leverera ett flertal utbildningsprogram i samband med en större strategisk organisationsförändring inom företaget. För dessa lösningar används BTS Great Framework och flera olika grupper och områden inom organisationen omfattas, från säljpersonal till chefer. Värdet på ordern uppgår till 79 miljoner kronor.

Den absoluta majoriteten av projektet, motsvarande ca 80 procent av intäkterna genomförs under 2016. Resterande del, har genomförts eller kommer genomföras under 2015 och 2017.

Detta globala initiativ utvecklades i samband med en större strategisk och organisatorisk förändring då företaget gick från lokalt lagrad till molnbaserad programvara och omfattar såväl ledarskapsprogram som säljutbildning. Ledarprogrammen syftar till att stärka ledarnas affärsmannaskap, samsyn kring strategi, samt ledarförmåga genom att de får tillfälle att träna detta i en skräddarsydd simulering. Säljprogrammen har som mål att stärka säljorganisationen, bland annat genom att utveckla säljarnas förmåga att utveckla affären inom olika branscher.

Hela initiativet har som syfte att åstadkomma en betydande förändring av företagskulturen. Företagets nya strategi sprids på ett innovativt och roligt sätt som ger deltagarna energi och uppmuntrar dem till att tänka igenom hur de kan bidra till att genomföra företagets strategi.

– Vi är mycket stolta över att detta ledande programvaruföretag har valt oss för att hjälpa dem att skapa samsyn kring den nya strategin och utveckla de färdigheter som krävs för ett framgångsrikt genomförande. Samarbetet är ett starkt bevis på våra meriter inom områden som ledarskapsutveckling, säljutbildning och strategigenomförande, säger Jessica Parisi, Executive Vice President, BTS USA Inc.

För mer information, kontakta:

Thomas Ahlerup

Informationschef och ansvarig för investerarrelationer

BTS Group AB

Telefon            +46 (0)8 587 070 02

Mobil                +46 (0)768 966 300

E-post              thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB (publ)

BTS Group är ett tjänsteföretag med huvudkontor i Stockholm och med fler än 450 medarbetare i 33 kontor på sex kontinenter. Vi fokuserar på individerna när organisationer ska genomföra strategiförändringar och arbetar med ledare på samtliga nivåer för att hjälpa dem att fatta bättre beslut, gå från beslut till handling och leverera resultat. Vi är övertygade om att man lär sig bäst genom att öva. Under 30 års tid har vi skapat engagerande och effektfulla program som har en djup och bestående inverkan på deltagarna och deras karriärer. Vi inspirerar till nya sätt att tänka samt att stärka de kritiska förmågorna som medarbetare och ledare behöver för att skapa förbättrade affärsresultat.

BTS har ett brett utbud av tjänster som täcker in behov inom både strategigenomförande och talangutveckling. Våra tjänster följer medarbetaren från utvärdering för urval och talangutveckling, till strategisk samsyn och implementering av strategier. Detta gör vi genom program i affärsmannaskap, ledarskap och sälj med hjälp av affärssimuleringar eller andra former av upplevelsebaserad inlärning samt verktyg för genomförandet. BTS arbetar med närmare 450 företag och organisationer, inklusive fler än 30 av världens 100 största globala bolag. Bland våra större kunder återfinns några av affärsvärldens mest respekterade namn, som exempelvis AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, GSK, HP, HSBC, Salesforce.com, Telstra och Unilever.

BTS Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm och handlas under symbolen BTS B.

För mer information, besök oss på www.bts.com

Denna information offentliggörs i enlighet med lagen gällande handel med finansiella instrument och/eller lagen om handel med värdepapper.

160129_BTS Release_ERP_SWE_FINAL.pdf