ENNAKKOTIETO: ELECSTERIN VUODEN 2015 TULOS OHJEISTUSTA PAREMPI

PÖRSSITIEDOTE 8.2.2016 KLO 13.10

ENNAKKOTIETO: ELECSTERIN VUODEN 2015 TULOS OHJEISTUSTA PAREMPI

Alustavien tietojen mukaan Elecster –konsernin liikevaihto vuonna 2015 kasvaa ohjeistuksen mukaisesti maltillisesti edellisestä vuodesta ollen noin 46 miljoonaa euroa.  Osakekohtaisen tuloksen arvioidaan olevan vertailuvuotta selvästi parempi ja nousevan noin 0,82 euroon.

Aiemmin Elecster on ohjeistanut (pörssitiedote 10.11.2015) koko vuoden liikevaihdon kasvavan ja osakekohtaisen tuloksen paranevan maltillisesti edelliseen vuoteen verrattuna.

Tulosta paransi valuuttakurssierojen pienentyminen verrattuna edellisen vuoden lopun poikkeukselliseen tilanteeseen, jolloin rupla lähti voimakkaasti heikkenemään. Venäjän alueen liiketoiminnassa ruplan heikkenemisestä aiheutunutta negatiivista kurssivaikutusta on pystytty pienentämään kohdentamalla velka- ja saatavaeriä vastaaviin valuuttoihin. Kasvaviin pakkausmateriaalitoimituksiin pyrimme varautumaan investoimalla muovikalvon valmistuslinjaan vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Tämä tulee pienentämään valuuttasaatavien määrää suhteessa valuuttavelkoihin.

Luvut perustuvat tilintarkastamattomiin tietoihin.

Elecster julkaisee vuoden 2015 tilinpäätöstiedotteen 23.2.2016.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Jarmo Halonen, puh. 0400 732 358

ELECSTER OYJ