Korjaus Exel Composites Oyj:n vuoden 2015 suomenkieliseen tilinpäätöstiedotteeseen

Exel Composites Oyj     Pörssitiedote                  19.2.2016 klo 14.30                1 (1)

Exel Composites Oyj:n tänään 19.2.2016 klo 9.00 julkaistussa vuoden 2015 suomenkielisessä tilinpäätöstiedotteessa oli virhe kappaleessa ”Liikevaihtokatsaus tammi – joulukuu 2015” koskien liikevaihdon laskua Euroopassa. Tiedotteen tekstiosassa todetaan virheellisesti, että liikevaihto Euroopassa vuonna 2015 olisi ollut 69,3 miljoonaa euroa oikean luvun ollessa 63,9 miljoonaa euroa. Englanninkielisessä tiedotteessa luku oli oikein.

Oikea teksti on:

Liikevaihtokatsaus tammi – joulukuu 2015
Konsernin liikevaihto kasvoi tilikaudella 2015 1,2 prosenttia 80,2 (79,3) miljoonaan euroon. Joidenkin avainasiakkaiden tilaukset ja loppukäyttäjäprojektit lykkääntyivät vuoden 2015 toisella ja kolmannella vuosineljänneksellä. Saadut tilaukset alkoivat elpyä neljännellä neljänneksellä ja kasvoivat kolmannen vuosineljänneksen alhaisesta tasosta.

Liikevaihto pieneni suurimmalla maantieteellisellä alueella Euroopassa 1,1 prosenttia 63,9 (64,6) miljoonaan euroon vuoteen 2014 verrattuna. Liikevaihto kasvoi APAC-alueella 16,1 prosenttia 13,7 (11,8) miljoonaan euroon. Liikevaihto pieneni Muu maailma -alueella 10,3 prosenttia 2,6 (2,9) miljoonaan euroon.

Teollisten sovellusten liikevaihto pieneni 0,3 prosenttia 47,4 (47,5) miljoonaan euroon. Rakentaminen ja infrastruktuuri -asiakastoimialan liikevaihto kasvoi 5,6 prosenttia 18,4 (17,4) miljoonaan euroon. Muut sovellukset -asiakastoimialan liikevaihto kasvoi 0,8 prosenttia 14,4 (14,3) miljoonaan euroon.

Sivulla 8 olevassa otsikossa ”Näkymät vuodelle 2015” on virheellinen vuosiluku. Oikea vuosiluku on 2016.

Oikea teksti on:

Näkymät vuodelle 2016
Yhtiö jatkaa uuden strategiansa toteuttamista keskittyen operatiiviseen tehokkuuteen ja globaalin tuotantokapasiteetin optimointiin. Liikevoiton, pois lukien kertaluonteiset erät, arvioidaan kasvavan vuonna 2016 vuoteen 2015 verrattuna.

Vantaalla 19.2.2016

EXEL COMPOSITES OYJ

Riku Kytömäki

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Riku Kytömäki, Exel Composites Oyj, puh. 050 511 8288 tai email riku.kytomaki@exelcomposites.com
Talous- ja hallintojohtaja Mikko Kettunen, Exel Composites Oyj, puh. 050 3477 462 tai email mikko.kettunen@exelcomposites.com

Jakelu:
www.exelcomposites.com