FastPassCorp A/S årsresultat 2015

FastPassCorp A/S’ bestyrelse har godkendt årsregnskabet for 2015 samt gennemgået revisionsprotokollatet, og i overensstemmelse hermed offentliggøres regnskabsmeddelelsen indeholdende de væsentligste oplysninger fra den kommende årsrapport 2015, se vedlagte resultatoversigt.

Resume

I 2015 har der været fortsat fokus på forbedring af selskabets finansielle styrke samtidig med en kontrolleret vækst i omsætning og bundlinje. Resultat på 1.472.635 kr er en fortsættelse af den positive trend de sidste 3 år, og viser en vækst på 86% sammenholdt med resultat for 2014.

Ved udgangen af 2015 er selskabets korte likviditet (defineret som bank og debitorer minus eksterne kreditorer) positiv med cirka 1.5 mio, en fremgang i løbet af året på knap 2 mio. Hermed har selskabet nu skabt en ny platform for investeringer i fremtiden, som kan udvikles på basis af egen likviditet.

Bruttoavancen er vokset med cirka 8% på basis af den underliggende fakturering, der er steget med 16% i forhold til 2014.

Ved offentliggørelse af 2014 resultatet var forventningen til 2015: ” Bestyrelsen forventer omsætningsvækst samt et forbedret resultat efter skat”. Forventningen blev gentaget efter halvårsregnskabet. Bestyrelsen anser, at resultatet er i overensstemmelse med forventningen. På den baggrund udtrykker bestyrelsen tilfredshed med de opnåede resultater i 2015.

Forventning til 2016

For 2016 planlægges med øgede omkostninger til vækst og produktudvikling udover niveauet i 2015.

Bestyrelsen forventer dermed omsætningsvækst samt et resultat på niveau med 2015.

Kalender

Eksternt årsregnskab tilgængelig under Investor på hjemmesiden senest 8 dage før generalforsamlingen.

Generalforsamling afholdes den 10. marts kl 16:00 på Hotel Eremitage Lyngby Storcenter.

Halvårsregnskabet for 1. halvår 2016 udsendes den 30. august 2016.

230216 FN2 Årsregnskab 2015 ver Final.pdf