Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2016-03-01 10:37 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at tilbagekøbe egne aktier har GN Store Nords bestyrelse pr. 30. oktober 2015 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 også kaldet ”Safe Harbor”-reglerne (selskabsmeddelelse nr. 59 fra den 30. oktober 2015).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 30. oktober 2015 til senest den 9. marts 2016, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 500 mio.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 23. februar 2016 – 29. februar 2016 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris DKK Beløb DKK
23. februar 2016 47.000 132,47 6.226.193
24. februar 2016 50.000 130,78 6.538.800
25. februar 2016 47.000 132,85 6.243.729
26. februar 2016 48.000 135,89 6.522.600
29. februar 2016 46.000 136,54 6.280.969
Akkumuleret hidtil under programmet 3.631.850 125,41 455.482.737

GN ejer herefter 11.983.340 egne aktier svarende til 7,4% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til Nasdaq Copenhagen, hver tirsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Peter Justesen
VP – Investor Relations & Treasury