Investors House Oyj

Pörssitiedote, 24.3.2016 klo 20

Investors House vahvistaa Management –toimintaansa liiketoimintakaupalla

Investors House Oyj on 24.3.2016 allekirjoittanut sopimuksen liiketoimintakaupasta, jolla se vahvistaa Management-toimintaansa asuntosektorilla. Yhtiö on ostanut  OVV Asuntopalvelut Oy:n liiketoiminnan. Liiketoiminta siirtyy Investors Housen tytäryhtiön haltuun 1.4.2016 alkaen. Investors Housen kannalta Management -toiminta täydentää sijoitustoimintaa ja tuottaa palvelutuottoja suhteellisen vähäisellä pääoman sitoutumisella. OVV -ketjun nykyinen omistaja KTM Mika Tilli jatkaa toimitusjohtajana ja vastaa ketjun operatiivisesta johtamisesta.

Ostettava OVV:n liiketoiminta muodostuu franchise -perusteisen asunto- ja kiinteistövälitysketjun johtamisesta ja kehittämisestä. Ostettava franchise -liiketoiminta ei siis ole kiinteistövälitystä vaan itsenäisistä yrittäjäomisteisista alueellisista yhtiöistä muodostuvan verkoston johtamista, palvelemista ja kehittämistä. OVV-yrittäjät toimivat 11 paikkakunnalla 38 hengen voimin asuntojen vuokrauksessa ja välityksessä palvellen 10.000 asuntosijoittajasta muodostuvaa asiakaskuntaa.

’’Yhdistämällä Investors Housen Management-toiminnan ja OVV:n valtakunnallisen yrittäjäverkoston voimme luoda lisäarvoa asiakkaille, OVV-yrittäjille ja ketjulle. Tavoitteena on laajentaa ketjun toimintaa sekä synnyttää uusia palveluja, joiden avulla OVV-ketju voi aikaisempaa kattavammin palvella 10.000 asuntosijoittajan asiakaskuntaansa kaikkialla Suomessa. Emme siis ole menossa kiinteistövälitykseen, jota tekevät OVV -yrittäjät kaikissa keskeisissä kasvukeskuksissa. Sen sijaan näemme mahdollisuuden laajentaa ketjua ja sen tuotevalikoimaa.’’, sanoo Investors Housen toimitusjohtaja Petri Roininen.

Liiketoimintakaupan kauppahinta on 0,25 M€ ja se maksetaan osin 88 %:sti käteisellä ja 12 %:sti Investors Housen osakkeilla. 1.4.2016 maksettavan kauppahinnan lisäksi on sovittu 2016-2018 liikevoittoon perustuvasta mahdollisesta lisäkauppahinnasta, joka voi olla maksimissaan 0,12 M€.

Kaupalla on lievästi positiivinen vaikutus vuoden 2016 operatiiviseen tulokseen.

Helsinki 24.3.2016

Petri Roininen