UCB : OPROEPING TOT DE ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS

Researchdreef 60, 1070 Brussel
Ondernemingsnr.
0403.053.608 (RPR Brussel)
("UCB NV" of de "Vennootschap")

OPROEPING TOT DE ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS

De Raad van Bestuur nodigt de aandeelhouders uit op de Gewone en Buitengewone Algemene Vergadering van aandeelhouders (de "Algemene Vergadering") van donderdag 28 april 2016 om 11u00 (Belgische tijd), op de zetel van UCB NV, Researchdreef 60 te 1070 Brussel, om er te beraadslagen en te stemmen over de hierna omschreven agendapunten. De houders van obligaties uitgegeven door de Vennootschap mogen deelnemen aan de vergadering met raadgevende stem.

GEWOON GEDEELTE

1. Jaarverslag van de Raad van Bestuur over de jaarrekening m.b.t. het boekjaar afgesloten op 31 december 2015
2. Verslag van de Commissaris over de jaarrekening m.b.t. het boekjaar afgesloten op 31 december 2015
3. Voorstelling van de geconsolideerde jaarrekening van de UCB Groep van het boekjaar afgesloten op 31 december 2015
4. Goedkeuring van de jaarrekening van UCB NV m.b.t. het boekjaar afgesloten op 31 december 2015, en bestemming van het resultaat
  Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering keurt de jaarrekening van UCB NV m.b.t. het boekjaar afgesloten op 31 december 2015 en de daarin voorgestelde bestemming van het resultaat goed, met inbegrip van de goedkeuring van een bruto dividend van EUR 1,10 per aandeel(*).
  (*) De UCB aandelen gehouden door UCB NV (eigen aandelen) hebben geen recht op een dividend. Daarom kan het totaalbedrag dat zal worden uitgekeerd aan de aandeelhouders fluctueren, afhankelijk van het aantal UCB aandelen gehouden door UCB NV (eigen aandelen) op de datum van goedkeuring.
5. Goedkeuring van het remuneratieverslag m.b.t. het boekjaar afgesloten op 31 december 2015
  Overeenkomstig het Belgische Wetboek van vennootschappen moet de Algemene Vergadering elk jaar het remuneratieverslag goedkeuren bij afzonderlijke stemming. Dit verslag beschrijft, onder andere, het verloningsbeleid voor bestuurders en leden van het Uitvoerend Comité en geeft informatie over hun bezoldiging.
  Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering keurt het remuneratieverslag m.b.t. het boekjaar afgesloten op 31 december 2015 goed.
6. Kwijting aan de bestuurders
  Overeenkomstig het Belgische Wetboek van vennootschappen, moet de Algemene Vergadering, na goedkeuring van de jaarrekening, stemmen over de kwijting van aansprakelijkheid aan de bestuurders.
  Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering verleent kwijting aan de bestuurders voor de uitoefening van hun mandaat gedurende het boekjaar afgesloten op 31 december 2015.
7. Kwijting aan de Commissaris
  Overeenkomstig het Belgische Wetboek van vennootschappen, moet de Algemene Vergadering, na goedkeuring van de jaarrekening, stemmen over de kwijting van aansprakelijkheid aan de Commissaris.
  Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering verleent kwijting aan de Commissaris voor de uitoefening van zijn mandaat gedurende het boekjaar afgesloten op 31 december 2015.
8. Bestuurders - benoemingen - hernieuwing van mandaten
  De mandaten van Harriet Edelman, Charles-Antoine Janssen en Tom McKillop vervallen op deze Algemene Vergadering. Tom McKillop heeft de leeftijdsgrens reeds bereikt en zal zijn mandaat niet vernieuwen. Op aanbeveling van het Governance, Benoemings- en Remuneratiecomité ("GNCC"), stelt de Raad van Bestuur voor (i) het mandaat van Harriet Edelman als onafhankelijk bestuurder voor een nieuwe termijn van 4 jaar te hernieuwen; (ii) het mandaat van Charles-Antoine Janssen voor een nieuwe termijn van 4 jaar te hernieuwen; (iii) Ulf Wiinberg als onafhankelijk bestuurder voor een mandaat van 4 jaar te benoemen  en (iv) Pierre Gurdjian als onafhankelijk bestuurder voor een mandaat van 4 jaar te benoemen. Charles-Antoine Janssen voldoet als vertegenwoordiger van de Referentieaandeelhouder niet aan de criteria vastgelegd in artikel 526ter van het Wetboek van vennootschappen om te kwalificeren als onafhankelijk bestuurder. Harriet Edelman, Ulf Wiinberg en Pierre Gurdjian voldoen allemaal aan de onafhankelijkheidscriteria vastgelegd in dit artikel 526ter van het Wetboek van vennootschappen. Het curriculum vitae en, indien van toepassing, andere informatie over de voorgestelde bestuurders zijn beschikbaar op de website van UCB http://www.ucb.com/investors/Governance/Shareholders-meeting. Onder voorbehoud van de benoeming van de hiervoor vermelde twee nieuwe onafhankelijke bestuurders door de Algemene Vergadering, zal de Raad van Bestuur samengesteld zijn uit een meerderheid van onafhankelijke bestuurders. De samenstelling van de comités van de Raad van Bestuur zou daarna overeenkomstig aangepast worden, om ervoor te zorgen dat zowel het Auditcomité als het GNCC samengesteld zullen zijn uit een meerderheid van onafhankelijke bestuurders. Ulf Wiinberg zou Gerhard Mayr vervangen in het Auditcomité en Pierre Gurdjian zou Tom McKillop vervangen in het GNCC.
  Voorstel van besluiten:
  8.1. A) De Algemene Vergadering hernieuwt het mandaat van mevrouw Harriet Edelman(*) als bestuurder voor een termijn van vier jaar tot en met het einde van de gewone Algemene Vergadering te houden in 2020.
    B) De Algemene Vergadering erkent dat, op basis van de voor de Vennootschap beschikbare informatie, mevrouw Harriet Edelman kwalificeert als een onafhankelijk bestuurder volgens de onafhankelijkheidscriteria van artikel 526ter van het Belgische Wetboek van vennootschappen en de toepasselijke regels inzake deugdelijk bestuur en benoemt haar als onafhankelijk bestuurder.
  8.2. De Algemene Vergadering hernieuwt het mandaat van de heer Charles-Antoine Janssen(*) als bestuurder voor een termijn van vier jaar tot en met het einde van de gewone Algemene Vergadering te houden in 2020.
  8.3. A) De Algemene Vergadering benoemt de heer Ulf Wiinberg(**) als bestuurder voor een termijn van vier jaar tot en met het einde van de gewone Algemene Vergadering te houden in 2020.
    B) De Algemene Vergadering erkent dat, op basis van de voor de Vennootschap beschikbare informatie, de heer Ulf Wiinberg kwalificeert als een onafhankelijk bestuurder volgens de onafhankelijkheidscriteria van artikel 526ter van het Belgische Wetboek van vennootschappen en de toepasselijke regels inzake deugdelijk bestuur en benoemt hem als onafhankelijk bestuurder.
  8.4. A) De Algemene Vergadering benoemt de heer  Pierre Gurdjian(**) als bestuurder voor een periode van vier jaar tot en met het einde van de gewone Algemene Vergadering te houden in 2020.
    B) De Algemene Vergadering erkent dat, op basis van de voor de Vennootschap beschikbare informatie, de heer Pierre Gurdjian kwalificeert als een onafhankelijk bestuurder volgens de onafhankelijkheidscriteria van artikel 526ter van het Belgische Wetboek van vennootschappen en de toepasselijke regels inzake deugdelijk bestuur en benoemt hem als onafhankelijk bestuurder.
  (*) Curriculum vitae en details beschikbaar op http://www.ucb.com/investors/Governance/Corporate-governance
  (**) Curriculum vitae en details beschikbaar op http://www.ucb.com/investors/Governance/Shareholders-meeting

BIJZONDER GEDEELTE

9. Programma voor de kosteloze toekenning van aandelen
  Deze machtiging gevraagd aan de Algemene Vergadering wordt niet door de wet vereist, maar wordt gevraagd in een streven naar transparantie, en in overeenstemming met de Belgische Corporate Governance Code 2009.
  Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering keurt de beslissing van de Raad van Bestuur goed om een geschat aantal van 1 004 000 aandelen kosteloos toe te kennen:

• waarvan een geschat aantal van 846 000 aandelen aan de werknemers die daarvoor in aanmerking komen, namelijk ongeveer 1 500 personen (met uitsluiting van nieuw aangeworven en gepromoveerde werknemers tot en met 1 april 2016), volgens de toekenningscriteria van toepassing op de betrokkenen. Deze kosteloze aandelen worden enkel toegewezen op voorwaarde dat de betrokkene werknemers drie jaar na de toekenning nog steeds tewerkgesteld zijn binnen de UCB groep;
  • waarvan een geschat aantal van 158 000 aan hoger kaderpersoneel die in aanmerking komen voor het Performance Share Plan, hetzij ongeveer 56 personen, volgens de toekenningscriteria van toepassing op de betrokkenen. De levering zal gebeuren op het einde van een verwervingsperiode ('vesting period') van drie jaar en zal tussen 0% en 150% van het initieel toegekende aantal kunnen variëren, afhankelijk van de mate waarin de op het ogenblik van de toekenning door de Raad van Bestuur van UCB NV's vastgestelde prestatiedoeleinden werden bereikt.
De geschatte aantallen houden geen rekening met de medewerkers die in dienst zouden treden of zouden worden gepromoveerd tot een niveau dat in aanmerking komt voor een toekenning tussen 1 januari 2016 en 1 april 2016.
10. Controlewijzigingsclausule - art. 556 van het Wetboek van vennootschappen
  In overeenstemming met artikel 556 van het Belgische Wetboek van vennootschappen is enkel de Algemene Vergadering bevoegd om controlewijzigingsclausules goed te keuren waarbij aan derden rechten worden toegekend die een invloed hebben op het vermogen van de vennootschap, dan wel een schuld of een verplichting ten laste van de vennootschap doen ontstaan, wanneer de uitoefening van deze rechten afhankelijk is van het uitbrengen van een openbaar overnamebod op de aandelen van de vennootschap of van een verandering van de controle die op haar wordt uitgeoefend.
  10.1 EMTN Programma
  UCB NV is een Euro Medium Term Note Program aangegaan op 6 maart 2013 voor een bedrag van € 3 000 000 000, met laatste bijwerking van de Basis Prospectus op 10 maart 2015 en zoals dit programma van tijd tot tijd verder kan worden gewijzigd, uitgebreid of bijgewerkt (het "EMTN Programma"). De bepalingen van het EMTN Programma voorzien in een controlewijzigingsclausule (voorwaarde 5 (e) (i)) waaronder, voor elke obligatie die is uitgegeven onder het EMTN Programma waarbij een putoptie bij controlewijziging is opgenomen in de relevante definitieve voorwaarden, elke houder van dergelijke obligaties in bepaalde omstandigheden kan eisen dat UCB NV deze obligaties terugbetaalt, als gevolg van een controlewijziging over UCB NV, bij uitoefening van de putoptie bij controlewijziging, voor een bedrag dat gelijk is aan het putoptiebedrag verhoogd met, indien van toepassing, de aangegroeide interest tot de datum van uitoefening van de putoptie bij controlewijziging (dit alles zoals meer gedetailleerd beschreven in de Basisprospectus van het EMTN Programma). Overeenkomstig artikel 556 van het Belgische Wetboek van vennootschappen moet deze clausule goedgekeurd worden door de Algemene Vergadering.
  Voorstel van besluit:
In overeenstemming met artikel 556 van het Belgische Wetboek van Vennootschappen, keurt de Algemene Vergadering goed:
(i) voorwaarde 5 (e) (i) van de Bepalingen en Voorwaarden van het EMTN Programma (Redemption at the Option of Noteholders - Upon a Change of Control (Change of Control Put)), voor elke reeks van obligaties waarin dergelijke voorwaarde van toepassing wordt verklaard en die wordt uitgegeven onder het Programma van 28 april 2016 tot 28 april 2017, waaronder elke houder van de desbetreffende obligaties, in bepaalde omstandigheden waar een controlewijziging plaatsvindt over UCB NV, kan eisen dat UCB NV dergelijke obligatie terugbetaalt op de datum van de putoptie bij controlewijziging voor een bedrag gelijk aan het putoptiebedrag verhoogd met, indien van toepassing, de aangegroeide interest tot de datum van deze putoptie bij controlewijziging, ten gevolge van een controlewijziging over UCB NV; en
(ii) enige andere bepaling van het EMTN Programma of van de obligaties uitgegeven onder het EMTN Programma die aan derden rechten toekent die een invloed zou kunnen hebben op een verplichting van UCB NV, waarbij de uitoefening van deze rechten telkens afhankelijk is van het zich voordoen van een controlewijziging.
  10.2 EIB Kredietovereenkomst
  Op 15 december 2015 sloot UCB NV met de Europese Investeringsbank ("EIB") een kredietovereenkomst af (de "EIB Kredietovereenkomst") voor een lening met een maximale waarde van € 150 miljoen (of equivalent in een andere munteenheid), om een deel van een investeringsprogramma te financieren voor onderzoek en ontwikkeling. Deze EIB Kredietovereenkomst bevat een controlewijzigingsclausule -clausule 4.03A(3) -, op grond waarvan, in bepaalde omstandigheden, het krediet, inclusief de toe te rekenen interest en alle andere toe te rekenen en uitstaande bedragen, onmiddellijk opeisbaar en betaalbaar wordt - naar goeddunken van de EIB - bij een wijziging van controle over UCB NV (zoals meer uitgebreid beschreven in de EIB Kredietovereenkomst).
  Voorstel van besluit:
In overeenstemming met artikel 556 van het Belgische Wetboek van Vennootschappen, keurt de Algemene Vergadering clausule 4.03A(3) van de kredietovereenkomst afgesloten met de Europese Investeringsbank op 15 december 2015 goed, waarbij het krediet, inclusief de toe te rekenen interest en alle andere toe te rekenen en uitstaande bedragen, in bepaalde omstandigheden onmiddellijk opeisbaar en betaalbaar wordt - naar goeddunken van de Europese Investeringsbank - bij een wijziging van controle over UCB NV.

BUITENGEWOON GEDEELTE (Buitengewone Algemene Vergadering)

De buitengewone Algemene Vergadering zal enkel geldig kunnen beraadslagen over de punten op de agenda indien tenminste de helft van het kapitaal aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien deze voorwaarde niet is vervuld, zal een nieuwe Buitengewone Algemene Vergadering bijeengeroepen worden met dezelfde agenda, op dinsdag 24 mei 2016 om 10u00 (Belgische tijd), opnieuw op de zetel van de Vennootschap. Deze tweede buitengewone Algemene Vergadering zal geldig kunnen beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde aandelen.

E1. Bijzonder verslag van de Raad van Bestuur
  Neerlegging van het bijzonder verslag van de Raad van Bestuur in uitvoering van artikel 604 van het Wetboek van vennootschappen waarin de Raad van Bestuur verzoekt om de hernieuwing van zijn machten in het kader van het toegestane kapitaal en aangeeft in welke bijzondere omstandigheden hij gebruik zal kunnen maken van de machtiging onder het toegestane kapitaal en welke doeleinden hij daarbij zal nastreven.
E2. Hernieuwing van de machten van de Raad van Bestuur in het kader van het toegestane kapitaal en wijziging  van artikel 6 van de statuten
  Aan de Algemene Vergadering wordt voorgesteld om de machtiging van de Raad van Bestuur, toegekend door de Algemene Vergadering van 24 april 2014, te hernieuwen voor een periode van twee jaar, om te beslissen om in het kader van het toegestane kapitaal het kapitaal van de Vennootschap te verhogen, binnen de grenzen bepaald in artikel 603, lid 1 van het Wetboek van vennootschappen, met een bedrag van maximaal 5% van het kapitaal (berekend op het moment waarop de machtiging wordt gebruikt) in geval het voorkeurrecht van de aandeelhouders wordt beperkt of uitgesloten, of met een bedrag van maximaal 10% van dat bedrag in geval het voorkeurrecht van de aandeelhouders niet wordt beperkt of uitgesloten. Voor meer informatie over het gebruik van het toegestaan kapitaal en de nagestreefde doeleinden wordt verwezen naar het bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 604 van het Wetboek van vennootschappen.
  Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering beslist om de machtiging aan de Raad van Bestuur om het kapitaal van de Vennootschap te verhogen onder het toegestane kapitaal, te hernieuwen voor een periode van twee jaar, en om de relevante paragraaf van artikel 6 van de statuten overeenkomstig te wijzigen om deze hernieuwing weer te geven.
  Onder voorbehoud van goedkeuring van dit besluit, zal de tekst van artikel 6 van de statuten van de Vennootschap gewijzigd worden als volgt:
  "Artikel 6
Het maatschappelijk kapitaal kan, bij besluit van de algemene vergadering, beraadslagend onder de voorwaarden vereist voor statutenwijzigingen, in één of meer malen verhoogd worden.
  De raad van bestuur is gemachtigd om het kapitaal van de vennootschap, in één of meer malen, te verhogen, onder meer door de uitgifte van aandelen, converteerbare obligaties of warrants, binnen de wettelijke grenzen,
  i. met een bedrag van maximaal 5% van het kapitaal op het moment dat de raad van bestuur beslist om gebruik te maken van deze machtiging, in geval van een kapitaalverhoging waarbij het voorkeurrecht van de aandeelhouders wordt beperkt of uitgesloten (al dan niet ten gunste van één of meer bepaalde personen, andere dan personeelsleden van de vennootschap of van haar dochtervennootschappen),
  ii. met een bedrag van maximaal 10% van het kapitaal op het moment dat de raad van bestuur beslist om gebruik te maken van deze machtiging, in geval van een kapitaalverhoging waarbij het voorkeurrecht van de aandeelhouders niet wordt beperkt of uitgesloten.
  Het totale bedrag waarmee de raad van bestuur het kapitaal van de vennootschap kan verhogen door een combinatie van de machtigingen zoals bepaald onder (i) en (ii), is in ieder geval beperkt tot maximaal 10% van het kapitaal op het moment dat de raad van bestuur beslist om gebruik te maken van deze machtiging.

De raad van bestuur is bovendien uitdrukkelijk gemachtigd om deze machtiging te gebruiken, binnen de beperkingen zoals bepaald onder (i) en (ii) van het tweede lid, voor de volgende verrichtingen:

1. de kapitaalverhogingen of de uitgiften van converteerbare obligaties of van warrants waarbij het  voorkeurrecht van de aandeelhouders is beperkt of uitgesloten;
  2. de kapitaalverhogingen of de uitgiften van converteerbare obligaties waarbij het voorkeurrecht van de aandeelhouders is beperkt of uitgesloten ten gunste van één of meer bepaalde personen, andere dan personeelsleden van de vennootschap of van haar dochtervennootschappen;
  3. de kapitaalverhogingen die geschieden door omzetting van de reserves.
  Een dergelijke kapitaalverhoging kan om het even welke vorm aannemen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een inbreng in geld of in natura, met of zonder uitgiftepremie, door omzetting van reserves en/of uitgiftepremies en/of overgedragen winst, tot hetgeen maximaal door de wet is toegestaan.
  Elke beslissing van de raad van bestuur om gebruik te maken van deze machtiging vereist een meerderheid van 75% binnen de raad van bestuur.
  Deze machtiging wordt verleend voor een periode van twee (2) jaar te rekenen van de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad van de beslissing van de buitengewone algemene vergadering gehouden op 28 april 2016.
  De raad van bestuur heeft de bevoegdheid om, met recht van indeplaatsstelling, de statuten te wijzigen om daarin de kapitaalverhogingen weer te geven die het gevolg zijn van de uitoefening van zijn bevoegdheden krachtens dit artikel."
E.3 Inkoop van eigen aandelen - hernieuwing machtiging
  Overeenkomstig artikel 12, lid 2 en volgende van de statuten van de Vennootschap wordt aan de Algemene Vergadering voorgesteld om de machtiging die aan de Raad van Bestuur werd verleend om eigen aandelen te verwerven tot maximaal 10% van het totale aantal aandelen van de Vennootschap, te verlengen met een periode van twee (2) jaar (en twee maanden), aflopend op 30 juni 2018. Deze machtiging zou de vorige machtiging vervangen die werd toegekend door de buitengewone Algemene Vergadering van 24 april 2014.
  Voorstel van besluit:
De Raad van Bestuur is gemachtigd om rechtstreeks of onrechtstreeks, ongeacht op of buiten de beurs, bij wijze van aankoop, omruiling, inbreng of om het even welke andere wijze van verkrijging, tot 10% van het totale aantal aandelen van de Vennootschap te verkrijgen, berekend op de datum van elke verwerving, tegen een prijs of een tegenwaarde per aandeel gelijk aan maximaal de hoogste koers van het aandeel van de Vennootschap op Euronext Brussel op de datum van de verkrijging en minimaal één (1) euro, onverminderd artikel 208 van het Koninklijk Besluit van 31 januari 2001. Als gevolg van deze verwerving(en) mag de Vennootschap, samen met zijn directe of indirecte dochtervennootschappen, niet meer dan 10% aanhouden van het totale aantal aandelen van de Vennootschap uitgegeven op het moment van de betrokken verwerving. Deze machtiging wordt verleend voor een periode die start vanaf de datum van de Algemene Vergadering die haar heeft goedgekeurd en afloopt op 30 juni 2018. De machtiging die krachtens dit artikel aan de Raad van Bestuur wordt verleend, is ook van toepassing op alle verkrijgingen van aandelen van de Vennootschap die, rechtstreeks of onrechtstreeks, worden uitgevoerd door de rechtstreekse dochtervennootschappen van de Vennootschap in de zin van artikel 627 van het Wetboek van vennootschappen. Deze machtiging vervangt, vanaf de datum van de Algemene Vergadering die haar goedkeurt, de machtiging verleend bij beslissing van de buitengewone Algemene Vergadering van de vennootschap gehouden op 24 april 2014. Elke vervreemding van eigen aandelen door de Vennootschap of haar rechtstreekse dochtervennootschappen zal in voorkomend geval worden uitgevoerd op basis van de machtiging verleend aan de Raad van Bestuur opgenomen in artikel 12 in fine van de statuten van de vennootschap.
E.4 Schrapping van de tweede paragraaf van artikel 11 van de statuten van de Vennootschap (overgangsbepaling inzake aandelen aan toonder).

Voorstel van besluit:
De Algemene Vergadering beslist om de tweede paragraaf van artikel 11 van de Statuten van de Vennootschap (overgangsbepaling inzake aandelen aan toonder) te schrappen, aangezien deze niet langer relevant is.

FORMALITEITEN VOOR DEELNAME

Om deel te nemen aan de Gewone en Buitengewone Algemene Vergadering, moeten houders van effecten voldoen aan onderstaande formaliteiten:

1. Gelieve te noteren dat alle data en tijdstippen hierin vermeld vervaldata zijn en dat deze niet verlengd zullen worden in geval van een weekend, feestdag of om eender welke andere reden.
2. Registratiedatum: de registratiedatum is 14 april 2016, 24u00 (Belgische tijd).
  a. Houders van aandelen op naam moeten ingeschreven zijn in het aandeelhoudersregister van UCB NV, beheerd door Euroclear, op 14 april 2016, 24u00 (Belgische tijd).
  b. Houders van gedematerialiseerde aandelen moeten geregistreerd zijn als aandeelhouder op een rekening bij een erkend rekeninghouder of vereffeningsinstelling om hun rechten te kunnen uitoefenen op de Algemene Vergadering op 14 april 2016, 24u00 (Belgische tijd).
3. Intentie om deel te nemen aan de Algemene Vergadering: de aandeelhouder die deel wenst te nemen aan de Algemene Vergadering dient bovendien zijn/haar intentie om (hetzij in persoon hetzij bij volmacht) deel te nemen aan de Algemene Vergadering kenbaar te maken als volgt:
  a. Houders van aandelen op naam moeten hun intentie om deel te nemen aan de Algemene Vergadering ten laatste op 22 april 2016 om 15u00 (Belgische tijd) meedelen aan UCB NV (t.a.v. Mevr. Muriel Le Grelle) of per e-mail aan shareholders.meeting@ucb.com en het aantal aandelen vermelden waarmee zij wensen deel te nemen aan de Algemene Vergadering. De Vennootschap zal het aantal aandelen op de registratiedatum controleren op basis van de inschrijving in het aandelenregister gehouden door Euroclear.
  b. Houders van gedematerialiseerde aandelen moeten hun intentie om deel te nemen aan de Algemene Vergadering ten laatste op 22 april 2016 om 15u00 (Belgische tijd) meedelen in één van de kantoren van KBC Bank NV, mits voorlegging van een certificaat van gedematerialiseerde aandelen uitgegeven door de relevante rekeninghouder of vereffeningsinstelling, en met vermelding van het aantal gedematerialiseerde aandelen op hun rekening op de registratiedatum en waarmee zij wensen deel te nemen aan de Algemene Vergadering. KBC Bank NV zal UCB NV hiervan op de hoogte stellen.
  ENKEL PERSONEN DIE HUN INTENTIE OM (IN PERSOON OF BIJ VOLMACHT) DEEL TE NEMEN AAN DE ALGEMENE VERGADERING TEN LAATSTE OP 22 APRIL 2016 OM 15U00 (BELGISCHE TIJD) KENBAAR HEBBEN GEMAAKT VOLGENS DE MODALITEITEN HIERBOVEN VERMELD, ZULLEN TOEGELATEN WORDEN OM DEEL TE NEMEN EN TE STEMMEN OP DE ALGEMENE VERGADERING.
4. Volmachten: aandeelhouders die de bovenvermelde deelnameformaliteiten hebben nageleefd, mogen vertegenwoordigd worden door een volmachthouder op de Algemene Vergadering. De volmachtformulieren goedgekeurd door UCB NV, die moeten worden gebruikt om vertegenwoordigd te zijn op de Algemene Vergadering, kunnen worden gedownload van de UCB NV website http://www.ucb.com/investors/Governance/Shareholders-meeting.
  Aandeelhouders moeten hun volmachten, volledig ingevuld en ondertekend,  hetzij neerleggen op of verzenden naar de zetel van UCB NV (t.a.v. Mevr. Muriel Le Grelle), hetzij via e-mail naar shareholders.meeting@ucb.com, hetzij via fax (+32 2 559 98 00), vanaf de registratiedatum en zodat ze aankomen bij UCB uiterlijk op 22 april 2016 om 15u00 (Belgische tijd). Fax- en e-mailkopieën zijn toegestaan op voorwaarde dat de volmachthouder de originele volmacht ten laatste op de dag van de Algemene Vergadering overhandigt. De niet-naleving van deze formaliteiten kan ertoe leiden dat UCB NV de vertegenwoordigingsmacht van de volmachthouder niet erkent.
5. Onder bepaalde voorwaarden, voorzien in artikel 533ter van het Belgische Wetboek van vennootschappen, kunnen één of meer aandeelhouders, die (samen) ten minste 3% van het maatschappelijk kapitaal van de Vennootschap bezitten, onderwerpen toevoegen aan de agenda van de Algemene Vergadering en besluiten voorstellen met betrekking tot de agendapunten of de toegevoegde agendapunten.
  Dit verzoek is enkel geldig indien het schriftelijk ingediend wordt via e-mail aan shareholders.meeting@ucb.com en UCB NV bereikt uiterlijk op 6 april 2016 om 15u00 (Belgische tijd). Desgevallend zal op 13 april 2016 een gewijzigde agenda worden gepubliceerd. In dat geval zal de Vennootschap een aangepast volmachtformulier ter beschikking stellen van de aandeelhouders zodat zij specifieke steminstructies kunnen geven over deze aangepaste agenda.
6. In overeenstemming met artikel 540 van het Belgische Wetboek van vennootschappen en onder bepaalde voorwaarden kunnen de aandeelhouders, vóór de Algemene Vergadering, schriftelijke vragen stellen aan de Raad van Bestuur of aan de commissaris betreffende hun verslag of de agendapunten. De vragen zullen worden beantwoord gedurende de Algemene Vergadering indien (i) de betreffende aandeelhouder de deelnemingsformaliteiten heeft vervuld en (ii) voor zover de mededeling van gegevens of feiten niet nadelig zou zijn voor de zakelijke belangen van UCB NV of voor de vertrouwelijkheid waartoe UCB NV, haar bestuurders of commissaris zich hebben verbonden.
  Vragen kunnen schriftelijk naar de zetel van UCB NV of naar shareholders.meeting@ucb.com worden gestuurd, voor zover ze UCB bereiken ten laatste op 22 april 2016 om 15u00 (Belgische tijd).
7. Houders van obligaties uitgegeven door UCB NV mogen deelnemen aan de Algemene Vergadering met raadgevende stem en moeten dezelfde deelnameformaliteiten vervullen als de aandeelhouders.
8. Om deel te nemen aan de Algemene Vergadering, moeten houders van effecten en volmachthouders hun identiteit bewijzen, en vertegenwoordigers van vennootschappen moeten de nodige documenten overhandigen waaruit hun identiteit en het recht om de vennootschap te vertegenwoordigen blijkt, en dit ten laatste vóór het begin van de Algemene Vergadering. De deelnemers worden verzocht om minstens 45 minuten vóór het begin van de Algemene Vergadering toe te komen om de registratieformaliteiten te vervullen.
9. Vanaf de dag van deze publicatie zullen de documenten die voorgelegd worden aan de Algemene Vergadering alsook de (al dan niet aangevulde) agenda en de (al dan niet aangepaste) volmachtformulieren beschikbaar zijn op http://www.ucb.com/investors/Governance/Shareholders-meeting. De aandeel- en obligatiehouders kunnen die documenten ook raadplegen, op werkdagen en tijdens de normale kantooruren, op de zetel van UCB NV, en/of gratis een kopie van die documenten verkrijgen.
10. In het geval de Buitengewone Algemene Vergadering van 28 april 2016 het aanwezigheidsquorum niet haalt, zal deze opnieuw bijeengeroepen worden op donderdag 24 mei 2016, en na deze tweede oproeping zal deze Algemene Vergadering geldig kunnen beslissen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde aandelen. In dergelijk geval zullen de volmachten die werden ingediend voor de eerste Buitengewone Algemene Vergadering van 28 april 2016 niet meer geldig zijn en nieuwe volmachten zullen moeten ingediend worden voor de Algemene Vergadering van 24 mei 2016 (volgens de modaliteiten uiteengezet in de tweede oproeping). In voorkomend geval zullen de aandeelhouders die willen deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering na de tweede oproeping, of ze nu in persoon of bij volmacht wensen deel te nemen, in elk geval opnieuw hun intentie tot deelname moeten bevestigen en het aantal aandelen dat zij aanhouden, volgens de modaliteiten en op de data uiteengezet in de tweede oproeping.

OPROEPING TOT DE ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS