CORRECTION: Kvalitena sprider ägandet ytterligare i Stendörren Fastigheter

Rättelse av pressmeddelande publicerat 29 mars 2016

Kvalitena AB sprider ägandet ytterligare i Stendörren Fastigheter AB

Kvalitena AB (publ) genomför ytterligare ägarspridning i Stendörren Fastigheter AB (publ) genom försäljning av 1 000 000 B-aktier och 125 000 A-aktier.  Försäljningen ses som en viktig milstolpe inför Stendörrens planerade listbyte till NASDAQ OMX Mid Cap-lista under 2016. Kvalitena kommer efter transaktionen att äga ca 38,46% av rösterna och 24,98% av kapitalet.

Samtliga aktier har förvärvats av Satrap Kapitalförvaltning AB, ett helägt dotterbolag till AB Sagax (publ). Försäljningen har mäklats via Carnegie Investment Bank och förväntas vara genomförd den 31 mars 2016.

Kvalitena ber samtliga berörda parter om ursäkt för förväxlingen.

VD Knut Pousette, +46 (0)8 121 317 00

Om Kvalitena

Kvalitena AB (publ) är ett privatägt fastighetsinriktat investmentbolag med fokus på Stockholmsregionen. Huvudinnehaven utgörs idag av D. Carnegie & Co AB (publ) samt Stendörren Fastigheter AB (publ), i vilka bolaget innehar kontrollerande positioner. Kvalitenas delägda samt helägda fastighetsbolag har idag ett totalt fastighetsvärde överstigande 20 miljarder SEK.