Exiqon inviterer sine aktionærer til møde om købstilbud fra QIAGEN N.V

Copenhagen, 2016-04-20 14:43 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- En samlet bestyrelse i Exiqon A/S anbefaler aktionærerne at tage imod købstilbuddet på 18 kr. per aktie fra QIAGEN, der er en førende global udbyder af test og analyseteknologier.

I den anledning inviterer Exiqon sine aktionærer til møde med CEO Lars Kongsbak og CFO Hans Henrik Chrois Christensen, hvor der vil være lejlighed til at stille spørgsmål til købstilbuddet og få en gennemgang af selskabets resultater for årets første kvartal som offentliggøres den 26. april 2016.

Tid og sted:

Mandag d. 2. maj 2016                                                 Tirsdag d. 3. maj 2016

kl. 17:00                                                                         kl. 17:00

Tivoli Hotel & Congress Center                                  Comwell Hotel Aarhus

Arni Magnussons Gade 2                                            Værkmestergade 2

1577 København V                                                       8000 Aarhus C

Tilmelding senest den 28. april 2016 kl. 18.00 til Danske Bank, Dorte Skotte tlf. +45 45 12 80 21 eller e-mail: dorteskotte@danskebank.dk

Tilbudsdokumentet og bestyrelsens redegørelse kan findes på Exiqons hjemmeside www.exiqon.com/investor. Fristen for accept af købstilbuddet er den 18. maj 2016.

Lars Kongsbak, CEO, tlf. +45 4566 0888 (mobil: +45 4090 2101)

Hans Henrik Chrois Christensen, CFO, telefon +45 4566 0888 (mobil: +45 4090 2131)

Om Exiqon

Exiqon fremmer forskningen af hvor og hvornår gener er aktive. Med førsteklasses produkter og brugervenlige forretningsløsninger designet til at effektivisere vores kunders arbejdsgange giver vi forskere verden over de bedst mulige vilkår for deres arbejde. Exiqon har aktiviteter inden for to forretningsområder: Exiqon Life Sciences har etableret sig som den ledende leverandører af fleksible løsninger til analyse af genaktivitet. Universiteter, bioteknologiske og farmaceutiske virksomheder verden over anvender Exiqons forskningsprodukter til at gøre banebrydende opdagelser. Exiqon Diagnostics samarbejder med diagnostiske og farmaceutiske virksomheder om at udvikle nye molekylærdiagnostiske test, som kan hjælpe kræftbehandlende læger med at stille tidlige og præcise diagnoser og vælge den bedst mulige behandling til den enkelte patient. Exiqon er noteret på Nasdaq Copenhagen. Du kan få mere at vide om selskabet på www.exiqon.com.

Pressemeddelelse_invitation_til_aktionærmøder.pdf