SRV jatkokehittämään historiansa suurinta, noin 300 miljoonan euron sairaalahanketta Keski-Suomessa

Espoo, Suomi, 2016-04-26 08:38 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     26.04.2016, KLO 9.38

SRV on valittu Keski-Suomen uuden keskussairaalan jatkokehittäjäksi. SRV voidaan valita kokonaisuudessaan noin 300 miljoonan euron sairaalahankkeen projektinjohtourakoitsijaksi, mikäli Keski-Suomen sairaanhoitopiirin asettama tavoitehinta saavutetaan. Tällöin kyseessä on SRV:n historian suurin urakka, johon ei sitoudu yrityksen omia pääomia.

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin hallitus valitsi 26.4. tehdyllä päätöksellä SRV:n uuden keskussairaalan jatkokehittäjäksi. Hankkeen lopullinen tavoitehinta hyväksytään Keski-Suomen sairaanhoitopiirin valtuuston kokouksessa 3.6. Jos SRV pääsee tavoitehintaan heinäkuun loppuun mennessä, uuden sairaalan rakentaminen Jyväskylään voi alkaa elo-syyskuussa 2016.

”Tämä on SRV:n historian suurin urakka, johon ei sitoudu omia pääomiamme ja vahvistaa entisestään asemaamme rakentamisen isojen kärkihankkeiden toteuttajana. Tilauskantamme oli läpi viime vuoden ennätystasolla, ja nyt allekirjoitettu esisopimus antaa vahvan uskon siitä, että sama vauhti jatkuu myös tänä vuonna”, Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Juha Toimela toteaa.

Uuden keskussairaalan rakentaminen alkaa alkusyksystä 2016, ja rakennus valmistuu vaiheittain vuoteen 2020 mennessä. Uusi sairaala rakennetaan Keski-Suomen nykyisen keskussairaalan läheisyyteen Jyväskylän Kukkumäelle. Suurin osa sairaalan tiloista tulee erikoissairaanhoidon käyttöön, ja osa tiloista varataan Jyväskylän kaupungin perusterveydenhuollon käyttöön.

SRV:llä on vahva kokemus terveydenhuollon ja vaativien erityistilojen rakentamisesta. SRV on rakentanut viime vuosina muun muassa Espoossa sijaitsevan Jorvin sairaalan päivystyslisärakennuksen ja Helsingin Meilahdessa sijaitsevan HUSLAB laboratoriorakennuksen.

”Viime vuosina toteuttamamme sairaalahankkeet ovat olleet erittäin onnistuneita ja työ tuottaa luonnollisesti hedelmää. Esimerkiksi HUSLAB laboratoriorakennus valmistui selvästi etuajassa ja nollavirheluovutuksena. Tällä hetkellä rakennamme myös Tampereen yliopistollisen sairaalaan kolmea uudisrakennusta, Helsingissä sijaitsevaa Uutta Lastensairaalaa, vastaamme Naistenklinikan peruskorjauksesta ja laajennuksesta sekä toteutamme Helsingin Kalasatamaan rakennettavaa terveyden ja hyvinvoinnin keskusta”, Toimela jatkaa.

Lopullinen Keski-Suomen uuden keskussairaalan projektinjohtourakkasopimus tullaan allekirjoittamaan elokuun puoleenväliin mennessä. Tällöin täsmennetään myös sopimuksen arvo ja sopimus merkitään SRV:n tilauskantaan. Sopimuksen allekirjoituksen edellytyksenä on, että Keski-Suomen sairaanhoitopiirin tekemä päätös on tullut lainvoimaiseksi.

”Keski-Suomessa tehty investointipäätös on historiallinen myös paikallisesti, sillä uuden sairaalan rakentaminen on maakunnan suurin koskaan tehty julkinen investointi”, Keski-Suomen sairaanhoitopiirin johtaja Juha Kinnunen kertoo.

Lisätietoja:
Juha Toimela, johtaja, Suomen liiketoiminta, 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Kimmo Kurki, tuotantojohtaja, 040 705 7266, kimmo.kurki@srv.fi
Timo Kauppi, aluejohtaja, 040 592 3008, timo.kauppi@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi

www.srv.fi

Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta:
Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV - Elämäsi rakentaja