Forløb af ordinær generalforsamling.

Nasdaq Copenhagen

Silkeborg, den 27. april 2016
Fondsbørsmeddelelse nr. 3 / 2016

Vedr.:           Forløb ordinær generalforsamling.

Silkeborg IF Invest A/S har onsdag den 27. april 2016 afholdt ordinær generalforsamling.
Dagsordenen var følgende:

1.  Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.
2.  Fremlæggelse af årsrapport med årsberetning og revisionspåtegning.
3.  Godkendelse af årsrapporten, herunder beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport samt decharge for direktion og bestyrelse.
4.  Behandling af forslag fra kapitalejere eller bestyrelse.
5. Valg af bestyrelse.
6.  Valg af 1 revisor, som skal være statsautoriseret.
7.  Eventuelt.

Bestyrelsens formand Henrik Lyhne bød velkommen og oplyste, at bestyrelsen som dirigent havde udpeget advokat Tage Svendsen.

Dirigenten takkede for udpegningen og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig. Der var fremmødt 147 stemmeberettigede aktionærer på generalforsamlingen, som samlet, inklusive fuldmagter og brevstemmer, repræsenterede 53,21% af stemmerne svarende til 52.529.350 kr. af selskabskapitalen.

Ad 1.
Bestyrelsesformand for Silkeborg IF Invest A/S, Henrik Lyhne, gennemgik bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.

Be
styrelsen i Silkeborg IF Invest A/S undersøger muligheden for at overdrage fodboldforretningen til det 100% ejede datterselskab Investeringsselskabet af 21. december 2001 A/S. En sådan ændring i selskabsstrukturen vil ikke umiddelbart medføre ændringer hverken i forhold til aktionærerne eller i forhold til driften af fodboldforretningen, der placeres i et 100% ejet datterselskab. Når bestyrelsen alligevel arbejder på at ændre selskabsstrukturen er det for det første med baggrund i at få en mere gennemskuelig selskabsstruktur, og for det andet for at åbne mulighed for, at eksterne investorer kan investere direkte i fodboldforretningen.

Der fremkom ingen spørgsmål til bestyrelsens beretning, og beretningen blev taget til efterretning.

Ad 2.
Økonomidirektør i Silkeborg IF Invest A/S, Claus Christensen, gennemgik årsrapporten, herunder årsberetning og revisionspåtegning.

Ad 3.
Generalforsamlingen godkendte årsrapporten for 2015 og meddelte decharge for direktion og bestyrelse.

Ad 4.
Der var ingen forslag fra kapitalejere eller bestyrelse.

Ad 5.
Som medlemmer af bestyrelsen valgtes:

Henrik Lyhne
Jesper Svenningsen

Søren Lysholt Hansen
Poul Konrad Beck
Liselotte Nis-Hanssen

Herudover havde Silkeborg Idrætsforening af 1917 udpeget hovedformand Erik Isager til bestyrelsen.

Ad 6.
Som revisor valgtes:

Deloitte, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.

Ad 7.
Bestyrelsesformand Henrik Lyhne takkede afgående bestyrelsesmedlem Jan Skytte Pedersen for dennes store indsats for selskabet.

Eventuelle henvendelser vedr. nærværende fondsbørsmeddelelse bedes venligst rettet til økonomidirektør Claus Christensen.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                        Claus Christensen