Meddelelse om forløb af ordinær generalforsamling i Columbus A/S og bestyrelsens efterfølgende konstituering

Meddelelse nr. 14/2016

På Columbus A/S' ordinære generalforsamling den 28. april 2016 blev samtlige forslag på dagsordenen vedtaget, som følger:

• Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.
  • Årsrapporten for 2015 blev godkendt.
  • Bestyrelsens forslag til resultatdisponering, herunder udbetaling af et udbytte til aktionærerne på kr. 0,125 pr. aktie à DKK 1,25 svarende til et samlet udbytte på DKK 14.524.722 blev vedtaget.
  • Ændring af bemyndigelserne i vedtægternes pkt. 5, samt ændring af selskabets vedtægters pkt. 5.1 og 5.4 som følge heraf blev vedtaget.
  • Generalforsamlingen bemyndigede bestyrelsen til i 18 måneder fra generalforsamlingens afholdelse at erhverve indtil 10% af selskabets aktiekapital mod et vederlag, der ikke må afvige mere end 10% i op- eller nedadgående retning fra den senest forud for erhvervelsen noterede købekurs for aktierne på NASDAQ København.
  • Ib Kunøe, Jørgen Cadovius, Peter Skov Hansen og Sven Madsen blev genvalgt til bestyrelsen.
  • Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som Columbus A/S’ revisorer, og selskabet har i overensstemmelse med selskabets vedtægter kun én revisor.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Ib Kunøe som formand og Jørgen Cadovius som næstformand.

Ib Kunøe                                  Thomas Honoré

Bestyrelsesformand                Koncernchef

Columbus A/S              Columbus A/S

Kontakt for yderligere information

Koncernchef, Thomas Honoré tlf.: +45 70 20 50 00.

BM_14_2016_Meddelelse_om_forløb_af_ordinaer_generalforsamling_og_bestyrelsens_efterfoelgende_konstituering.pdf