Årsredovisning 2015 publicerad

Kopy Goldfields meddelar att den svenska årsredovisningen för räkenskapsåret 2015 har publicerats på bolagets hemsida www.kopygoldfields.com den 4 maj 2016. Årsredovisningen finns att läsa och ladda ner i PDF-format. Den engelska översättningen avses att publiceras under nästföljande vecka.

Årsredovisningen i sin helhet finns bifogad.

Stockholm, 4 maj 2016

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2016-05-04 Svenska.pdf
Kopy Goldfields Pressrelease 2016-05-04 English.pdf
Kopy Goldfields Arsredovisning 2015.pdf

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser och en alluvial licens för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer, av vilka Krasny-licenserna (berggrund och alluvial) ägs till 49 % och beräknas vara i produktion år 2018. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att inom närtid starta guldproduktion i samarbete med en produktionspartner under ett joint venture.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800.

Aktien
Ticker: KOPY
Utestående aktier: 59 899 541

Kopy_Goldfields_Pressrelease_2016-05-04_Svenska.pdf Kopy_Goldfields_Pressrelease_2016-05-04_English.pdf Kopy_Goldfields_Arsredovisning_2015.pdf