Innofactorin toimittama HUS:n Terveyskylä valittu finalistiksi Microsoftin kansainvälisessä julkishallinnon kilpailusarjassa

ESPOO — 31.5.2016 — Innofactorin toimittama HUS Terveyskylä on valittu finalistiksi Microsoftin kansainvälisessä julkishallinnon terveydenhuollon vuoden kumppanikilpailussa. Huomionosoitus annetaan Microsoftin kumppaneille, jotka ovat toiminnassaan näyttäneet kykyä innovoida ja toimittaa Microsoftin teknologiaan perustuvia asiakasratkaisuja.

”Kansainvälinen finaalipaikka on Innofactorille merkittävä ja antaa tunnustusta hyvin sujuneesta yhteistyöstä HUS:n Terveyskylä-palvelussa ja laajemminkin HUS:n palveluiden siirtämisessä pilveen. Palkinto vahvistaa Innofactorin asemaa Microsoft Azuren terveydenhuollon pilvipalveluiden toimittajana Suomessa ja Pohjoismaissa, sekä asioiden internet (IoT) ja koneoppimisen (Machine Learning) ratkaisujen toimittajana”, toteaa Innofactorin toimitusjohtaja Sami Ensio.

Voittajat valittiin useista kilpailusarjoista, joihin tuli yli 2 500 hakemusta 119 maasta. Innofactor palkittiin tänä vuonna julkishallinnon terveydenhuoltoon toimittamastaan Terveyskylä-hankkeesta.

HUS Terveyskyläprojekti koostuu useista virtuaalisairaaloista, joiden portaalit tarjoavat kansalaiselle aihealueeseen liittyvää tietoa ajankohtaisuutisten, tarinoiden ja artikkelien, itsehoito-ohjeiden, itsearviointikyselyjen ja pelillistävien tietovisojen muodossa, sekä tietoa tarjolla olevista terveydenhuollon palveluista. HUS Terveyskylä on aina auki. Sen monikanavaista palvelua voidaan käyttää maanlaajuisesti, ja se tarjoaa monia mahdollisuuksia personoituun hoitoon. Keinoälyn, Big Datan ja tiedon louhinnan avulla voidaan jatkokehittää digitaalista terveydenhoitoa edelleen. Ensimmäisiä avattuja virtuaalisairaaloita ovat Painonhallintatalo ja Mielenterveystalo.

”Potilaiden palvelupolkuihin nivoutuvien virtuaalisten ja sähköisten palveluiden kehittämisen tavoitteena on suunnitella asiakaslähtöisiä ja monikanavaisesti tuotettavia palveluita, tehostaa sairauksien ennaltaehkäisyä ja hoidon sujuvuutta, mahdollistaa asiakkaiden oikea-aikaista hoitoon pääsyä sekä lisätä etävastaanottojen toimivuutta. eTerveyspalvelut mahdollistavat henkilöstövoimavarojen kohdentamisen vaativimpiin palvelukokonaisuuksiin, joissa potilaan ohjaus ja hoito vaatii moniosaamista”, kertoo HUS:n Terveyskylän projektijohtaja Sirpa Arvonen.

Innofactor jatkaa Terveyskylän kehittämistä tulevien vuosien aikana. Tulevaisuuden tavoitteena on tarjota luotettavia palveluita, joita kansalaiset ja eri potilasryhmät voivat käyttää päivittäin. HUS:n ohjaaman virtuaalisairaalan kehitystyö jatkuu vuosien 2015 2018 aikana.

”Meillä on kunnia antaa Innofactorille tunnustusta tämän vuoden julkishallinnon sarjan finalistina terveydenhuollon saralla”, sanoo Gavriella Schuster, johtaja, Worldwide Partner Group, Microsoft Corporation. ”Innofactor on erinomainen esimerkki Microsoft-ekosysteemin kyvykkäästä kumppanista, joka toimittaa innovatiivisia ja toimialaa muuttavia ratkaisuja yhteisille asiakkaillemme.”

”Minulle on henkilökohtaisesti erittäin iloinen asia, että suomalaiset Microsoftin kumppanit pärjäävät globaalissa vertailussa. Innofactorin valinta tänä vuonna Microsoftin kansainvälisen sarjan finalistiksi on jälleen osoitus vahvasta suomalaisesta osaamisesta. Terveydenhuollon innovatiivisissa digitaalisissa ratkaisuissa on suuri mahdollisuus toimialan kehitykselle. Toivon, että Innofactorin menestys kansainvälisissä kilpailuissa tuo jatkossa myös kasvavia vientituloja suomalaiselle osaamiselle”, toteaa Microsoft Oy:n toimitusjohtaja Pekka Horo

Microsoft palkitsee vuosittain kumppaneita, jotka ovat kehittäneet ja toimittaneet poikkeuksellisia Microsoft-teknologiaan pohjautuvia ratkaisuja kuluneen vuoden aikana.

Lisätietoja:

Sami Ensio, toimitusjohtaja
Innofactor Oyj
Puh. 050 584 2029

Jakelu:
Keskeiset mediat
www.innofactor.fi

Innofactor on Pohjoismaiden johtavia Microsoft-pohjaisten IT-ratkaisujen toimittajia. Innofactor toimittaa asiakkailleen liiketoimintakriittisiä ratkaisuja ja ylläpitopalveluja systeemi-integraattorina sekä kehittää omia ohjelmistotuotteita ja -palveluita. Innofactorin oman tuotekehityksen painopistealueena ovat Microsoftin pilviratkaisut. Innofactorin asiakkaina on yli 1 200 yritystä ja julkishallinnon organisaatiota Pohjoismaissa. Yrityksessä työskentelee yli 500 innostunutta ja osaavaa henkilöä useissa toimipisteissä Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Vuosina 2011–2015 Innofactorin liikevaihdon vuotuinen kasvu on ollut keskimäärin 35 %. Innofactor Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ Helsinki Oy:n päälistalla toimialalla teknologia. www.innofactor.fi

Tiedotteessa mainitut tuotteet ja tuotenimet voivat olla asianomaisten omistajien tuotemerkkejä.