Salg af en af selskabets ejendomme, Passau

Charlottenlund, 2016-06-03 11:50 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Nasdaq OMX Copenhagen A/S

Charlottenlund, den 3. juni 2016

Meddelelse nr. 160

Oplysning om salg af ejendommen Bahnhofstrasse 2, Passau fra et af German High Street Properties A/S koncernens datterselskaber.

German High Street Properties A/S har den 3. juni 2016 hos tysk notar underskrevet salgsaftale   f.s.v.a. salg af en af selskabets ejendomme beliggende i Passau, Bahnhofstrasse 2. Salgsprisen er på EUR 10 mill.  Handlen gennemføres med virkning pr. 30. juni 2017 hvor betalingen af restkøbesummen på EUR 8 mill. sker. Inden 30. juni 2016 modtages EUR 2 mill. af købesummen til sikring af handlens gennemførsel. Sælger oppebære resultatet fra ejendommens drift indtil 30. juni 2017.

Ejendommens salgspris svarer til et salg til bruttokapitaliseringsfaktor ca. 20,75 beregnet på bruttolejen ved fuld udlejning. Ejendommen er i selskabets seneste regnskab vurderet til pris på EUR 8,1 mill. svarende til bruttokapitaliseringsfaktor 17,00.

Gennemførsel af salget vil have en positiv resultateffekt, i form af værdiregulering i 2016, før skat på ca. EUR 1,7 mill. Derudover forventes det, at resultere i en positiv likviditetseffekt på ca. EUR 4,7 mill., fordelt med EUR 2 mill. i 2016 og ca. EUR 2,7 mill. i 2017.

Selskabet fastholder sine forventninger til resultat 2016 før refinansieringsomkostninger, værdiregulering og skat vil ligge i intervallet EUR 1,3 – 1,5 mill,

Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede eller til selskabets administrerende direktør, Hans Thygesen, på telefon 8110 0800.

German High Street Properties A/S

Hans Thygesen

Bestyrelsesformand

German High Street Properties A/S