Metsä Groupin kesätöissä yli 900 nuorta

Metsä Group Lehdistötiedote 14.6.2016

Metsä Group työllistää tänä kesänä yli 900 alan opiskelijaa tai alalle aikovaa nuorta Suomessa ja muissa toimintamaissa.

Metsä Groupissa kesätyöntekijät ovat tärkeässä roolissa. Kesätyöntekijät sijaistavat vakituista henkilöstöä ja pitävät tuotantolaitokset ja muut yksiköt toiminnassa lomakaudella.

Kesätyöpaikkoja on eniten tuotantolaitosten sijaintipaikkakunnilla. Esimerkiksi Äänekoskella ja Suolahdessa yli 100 nuorta ja Mäntässä ja Vilppulassa 140 nuorta sai kesätöitä Metsä Groupin yksiköistä.

”Kesätyöpaikkojen suosio oli valtava – saimme pelkästään Suomessa lähes 5 000 hakemusta”, henkilöstöjohtaja Anneli Karhula sanoo. ”Kesätöillä on tärkeä rooli tulevaisuuden osaajien rekrytoinnissa. Esimerkiksi Metsä Groupin Puunhankinta ja metsäpalvelut palkkasi tänä keväänä harjoittelijoita enemmän kuin vuosiin.”

Hyvä perehdytys, työympäristö ja -välineet kuuluvat kesätyöntekijöille yhtä itsestään selvästi kuin vakituisille työntekijöille. Perehdytys ja asianmukaiset puitteet työskentelylle antavat hyvän alun jokaiselle kesätyöntekijälle itsenäiseen työskentelyyn ja oman osaamisen näyttämiseen.

”Kesätöissä ja opinnoissa pärjänneillä on hyvät mahdollisuudet menestyä henkilövalinnoissa, kun jatkossa haemme osaajia monipuolisiin ja haastaviin tehtäviin. Olennaisinta on hyvä asenne työntekoon. Hyvin tehty työ kyllä huomataan.”

Metsä Group on tänäkin vuonna mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Anneli Karhula, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4174
Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 600 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 116 000 suomalaista metsänomistajaa.