Mols-Linien bestiller nyt RoPax-skib.

Mols-Linien har i dag underskrevet en nybygningskontrakt med det finske værft Rauma Marine Constructions Oy om en fragt- og passagerfærge, der skal indsættes på ruten mellem Rønne-Køge den 1. september 2018

Den nybyggede 158 meter lange RoPax-færge bliver specielt designet og optimeret til sejladsen på Østersøen på ruten mellem Rønne og Køge. Den ny færge får en kapacitet på 1.500 lastemeter med 2 vogndæk, ligesom færgen vil kunne tage op til 400 passagerer samt tilbyde et komplet serviceudbud om bord. Udover lastbiler og sættevogne kommer færgen til at kunne medtage personbiler, campingvogne, varevogne og busser.

”Byen Rauma har ry for at være en af ​​de betydeligste skibsbygningsbyer i verden. Samtidig er den finske skibsbygningsindustri højt respekteret globalt. Skibsværfterne i Rauma har bygget mere end 40 færger de seneste årtier, og vi har stor tillid til, at Rauma Marine Constructions Oy og dets leverandører via deres ekspertise vil fortsætte den årelange tradition for godt skibsbyggeri”, siger adm. direktør Søren Jespersen.

Forberedelsen af skibet er allerede indledt i Rauma, og den ny RoPax-færge leveres fra værftet i juni 2018.

Henvendelse vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til:

Bestyrelsesformand Frantz Palludan, tlf.: 33 11 45 45 eller

adm. direktør Søren Jespersen, tlf.: 89 52 52 01.

Mols-Linien A/S

Frantz Palludan                                   Søren Jespersen