OMX Helsinki 25 -indeksin puolivuotistarkistuksen tulokset

OMXH25-indeksin uusi koostumus tulee voimaan 1.8.2016.

Helsinki 7.7.2016 — Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) julkaisi tänään OMX Helsinki 25 -indeksin (Nasdaq Helsinki: OMXH25) puolivuotistarkistuksen tuloksen, joka tulee voimaan markkinoiden avautuessa maanantaina 1.8.2016.

Nasdaq ilmoittaa, että tarkistuksen perusteella indeksiin lisätään ja indeksistä poistetaan yksi yhtiö. Metsä Board Oyj B otetaan mukaan indeksilaskentaan ja Kemira Oyj poistuu indeksistä 1.8.2016.

Vuodesta 1988 alkaen laskettu OMX Helsinki 25 -indeksi on Suomen markkinoiden johtava osakeindeksi, johon kuuluu 25 Nasdaq Helsingin vaihdetuinta blue chip -osaketta. Indeksi on suunniteltu seuraamaan suomalaisten osakkeiden hintakehitystä ja toimimaan rahoitustuotteiden kuten optioiden, futuurien, pörssinoteerattujen indeksiosuusrahastojen (ETF) ja sijoitusrahastojen kohde-etuutena.

OMXH25-indeksiin sisältyvät osakkeet 1.8.2016 alkaen:

Amer Sports Oyj Metsä Board Oyj B Sampo Oyj A
Cargotec Oyj Neste Oyj Stora Enso Oyj R
Elisa Oyj Nokia Oyj Telia Company AB
Fortum Oyj Nokian Renkaat Oyj Tieto Oyj
Huhtamäki Oyj Nordea Bank AB FDR UPM-Kymmene Oyj
Kesko Oyj B Orion Oyj B Valmet Oyj
KONE Oyj B Outokumpu Oyj Wärtsilä Oyj
Konecranes Oyj Outotec Oyj YIT Oyj
Metso Oyj

Nasdaqin indeksit
Nasdaq Global Indexes  -liiketoimintaryhmä on tuonut markkinoille edistyksellisiä, markkinoiden johtavia ja läpinäkyviä indeksejä vuodesta 1971 alkaen. Nykyisin Nasdaqin indeksitarjonta kattaa eri maantieteelliset alueet ja sijoitusluokat, kuten esimerkiksi Dividend and Income (ml. Dividend Achievers), Dorsey Wright, korkotuotteet (ml. BulletShares®), maailmanlaajuiset osake-, Green Economy -, pohjoismaiset ja hyödykeindeksit. Nasdaq suunnittelee jatkuvasti uusia indeksejä uusia sijoitustuotteita sekä salkunhoitajien riskien mallintamisen ja markkinoiden seuraamisen tarpeita ajatellen. Nasdaq tarjoaa indeksien listauksia sekä räätälöityjä indeksipalveluita rahoitusmarkkinoilla toimiville organisaatioille maailmanlaajuisesti. Lisätietoa indekseistä löytyy osoitteesta https://indexes.nasdaqomx.com/.

Nasdaq
Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) on johtava kaupankäynti-, selvitys-, pörssiteknologia-, arvopapereiden listaus-, markkinainformaatio- ja listayhtiöpalveluiden tarjoaja kuudella mantereella. Nasdaqin monipuolinen tuotevalikoima mahdollistaa asiakkaiden luotettavan liiketoimintavision suunnittelun, optimoinnin ja toteutuksen. Nasdaq toteuttaa tämän vahvalla teknologiaosaamisellaan, jonka avulla yhtiöiden toimintaan voidaan tuoda läpinäkyvyyttä ja pääomamarkkinoilla toimimiseen tarvittavaa tietoa. Maailman ensimmäisen elektronisen pörssimarkkinan kehittäjän teknologiaa käytetään yli 70 pörssin toiminnassa 50 eri maassa, ja joka kymmenes pörssikauppa maailmassa toteutetaan Nasdaqin teknologialla. Nasdaqiin kuuluviin pörsseihin on listautunut 3 700 yhtiötä, joiden yhteenlaskettu markkina-arvo on noin 9,3 biljoonaa dollaria. Nasdaqilla on yli 17 000 yritysasiakasta. Lisätietoa Nasdaqista löytyy osoitteesta nasdaq.com/ambition tai business.nasdaq.com.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

The matters described herein contain forward-looking statements that are made under the Safe Harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements include, but are not limited to, statements about Nasdaq and its products and offerings. We caution that these statements are not guarantees of future performance. Actual results may differ materially from those expressed or implied in the forward-looking statements. Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond Nasdaq's control. These factors include, but are not limited to factors detailed in Nasdaq's annual report on Form 10-K, and periodic reports filed with the U.S. Securities and Exchange Commission. We undertake no obligation to release any revisions to any forward-looking statements.

Lisätietoja:
+        Heli-Kirsti Airisniemi