SIEVI CAPITAL OYJ PÖRSSITIEDOTE 21.7.2016 KLO 12.00

SIEVI CAPITAL OYJ OSTAA ENEMMISTÖN SUVANTO TRUCKS OY:STÄ

Sievi Capital Oyj on 21.7.2016 toteutuneella osakekaupalla ostanut 70% Suvanto Trucks Oy:n osakekannasta. Myyjänä toimi Suvanto Trucksin perustaja Eetu Suvanto, joka jatkaa Suvanto Trucksin toimitusjohtajana sekä omistajana 30% omistusosuudella. Kauppa tulee voimaan välittömästi.

Suvanto Trucks Oy on nopeasti kasvava, Suomen suurin itsenäinen käytettyjen kuorma-autojen myyjä. Yhtiön liikevaihto koostuu pääosin käytettyjen kuorma-autojen ja lisälaitteiden myynnistä, uusien kuorma-autojen myynnistä, varaosien myynnistä ja leasingpalveluista. Suvanto Trucksin liikevaihto oli vuoden 2015 tilinpäätöksen mukaan  22,4 miljoonaa euroa, tilikauden voitto 1,3 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä keskimäärin 10 henkilöä. Taseen loppusumma tilikaudella 2015 oli 7,2 miljoonaa euroa. Taseen varat koostuivat pääasiallisesti aineellisista hyödykkeistä (7,2 miljoonaa euroa). Suvanto Trucksin pääkonttori sijaitsee Turussa.

Yrityskaupan jälkeen Suvanto Trucksista muodostuu osa Sievi Capital Oyj:n strategista sijoitusportfoliota. Sievi Capital Oyj maksaa Suvanto Trucksin osakkeista noin 5,5 miljoonaa euroa. Alustava kauppahinta maksetaan kaupanteon yhteydessä. Lopullisen kauppahinnan määräytymiseen vaikuttaa Suvanto Trucksin kuluvan tilikauden tuloskehitys.

Lisätietoa Suvanto Truckisista löytyy yhtiön internetsivuilta osoitteesta www.suvantotrucks.com

SIEVI CAPITAL OYJ

Heikki Vesterinen