Kvalitena AB (publ) har begärt ett skriftligt förfarande med sina obligationsinnehavare för att ändra vissa villkor gällande bolagets obligationslån av serie 2015/2018 om SEK 600,000,000

Kvalitena AB (publ) ("Bolaget") har begärt Nordic Trustee & Agency AB (publ) ("Agenten") att inleda ett skriftligt förfarande för obligationsinnehavarna att överväga en begäran om att ändra vissa villkor i Bolagets SEK 600,000,000 obligationslån.

Efter begäran har Agenten idag skickat ut ett meddelande om det skriftliga förfarandet till obligationsinnehavarna med begäran om ändringar som återfinns i sin helhet på Agentens hemsida www.stamdata.com och på Bolagets hemsida www.kvalitena.se. Obligationsinnehavarna hittar där information om röstning och relevanta datum i tillkännagivandet om det skriftliga förfarandet med begäran om ändringar. För att vara berättigade att delta i det skriftliga förfarandet måste man uppfylla kriterierna för att vara en obligationsinnehavare senast 5 augusti 2016. Detta innebär att personen måste vara registrerad på ett värdepapperskonto hos Euroclear, som en direktregistrerad ägare eller förvaltare med avseende på en eller flera obligationer.

För ytterligare information vänligen kontakta:

VD Knut Pousette, +46 (0)8 121 317 00

Kvalitena AB (publ) är ett privatägt fastighetsinriktat investmentbolag med fokus på Stockholmsregionen. Huvudinnehaven utgörs idag av D. Carnegie & Co AB (publ) samt Stendörren Fastigheter AB (publ), i vilka bolaget innehar kontrollerande positioner. Kvalitenas delägda samt helägda fastighetsbolag har idag ett totalt fastighetsvärde överstigande 20 miljarder SEK.

Notice of written procedure.pdf