RAPALA VMC OYJ: NIMITYKSET JA MUUTOKSET JOHDOSSA

Rapala VMC Oyj
22.7.2016 klo 13.00

RAPALA VMC OYJ: NIMITYKSET JA MUUTOKSET JOHDOSSA

Toimitusjohtaja Jorma Kasslin on nimitetty hallituksen päätoimiseksi puheenjohtajaksi ja varatoimitusjohtaja Jussi Ristimäki on nimitetty konsernin toimitusjohtajaksi.

Rapala VMC Oyj:n ("konserni") hallitus on tehnyt seuraavat nimitykset ja muutokset konsernin johtoon, jotka astuvan voimaan 1.9.2016.

Jorma Kasslin on nimitetty hallituksen päätoimiseksi puheenjohtajaksi. Päätoimisena hallituksen puheenjohtajana hän on vastuussa, yhdessä toimitusjohtajan kanssa, strategisten ja muiden laajalti vaikuttavien asioiden valmistelusta hallituksen käsiteltäväksi, tukee konsernin strategian toimeenpanoa sekä toteuttaa muita tehtäviä hallituksen ohjeiden mukaisesti.

Jussi Ristimäki on nimitetty konsernin toimitusjohtajaksi. Hän on vastuussa konsernin operativiisesta johtamisesta ja hallituksen päätösten toimeenpanosta.

Cyrille Viellard on nimitetty vastaamaan konsernin jakelutoiminnasta Euroopassa (paitsi Venäjä) ja Etelä-Amerikassa. Hän jatkaa Shimano-jakeluyhteistyön koordinointia Euroopassa sekä Euroopan jakelutoiminnan toimitusketjun hallintaa ja kehittämistä.

Lars Ollberg on nimitetty nykyisen tehtävänsä, tarvike ja ulkoiluliiketoiminnan johtaja ja Aasian ja Lähi-Idän jakelutoiminnan johtaja, lisäksi vastaamaan maailmanlaajuisesti konsernin innovaatioiden koordinoinnista sekä Etelä-Afrikan jakelutoiminnasta.

Stanislas de Castelnau on nimitetty vastaamaan konsernin valmistustoiminnoista ja maailmanlaajuisen toimitusketjun kehittämisestä. Hän myös jatkaa konsernin koukku- ja karppikalastusliiketoiminnan johtajana.

Edellä mainittujen lisäksi myös muiden johtoryhmän jäsenten vastuualueisiin on tehty joitakin muutoksia. Johtoryhmän jäsenet ja heidän vastuualueensa ovat:

Jussi Ristimäki, toimitusjohtaja, johtoryhmän puheenjohtaja

Olli Aho, lakiasiat ja sijoittajasuhteet

Stanislas de Castelnau, koukku- ja karppiliiketoiminta, konsernin valmistustoiminta ja maailmanlaajuinen toimitusketjun kehittäminen

Tom Mackin, Pohjois-Amerikan jakelutoiminta ja brändit

Lars Ollberg, tarvike- ja ulkoiluliiketoiminta, Aasian, Lähi-idän ja Etelä-Afrikan jakelutoiminta sekä maailmanlaajuinen konsernin innovaatioiden koordinointi

Juhani Pehkonen, uistinvalmistus

Victor Skvortsov, Venäjän, Valko-Venäjän ja Kazakstanin jakelutoiminta

Aku Valta, konsernin uistinten myynti, markkinointi, brändit sekä viestintä Pohjois-Amerikan ulkopuolisilla alueilla.

Cyrille Viellard, Euroopan sekä Latinalaisen Amerikan jakelutoiminta ja Shimano- jakeluyhteistyön koordinointi

Konsernin johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Jussi Ristimäelle.

Jussi Ristimäen aikaisemmat konsernin talous- ja rahoitusjohtajan tehtävät jaetaan Anu Koskisen ja Jan-Elof Cavanderin kesken. Heidät nimitetään Jussi Ristimäelle raportoiviksi johtajiksi (Senior Vice President).

Helsingissä, 22.7.2016

RAPALA VMC OYJ

Jorma Kasslin

Lisätietoja antavat:
Jorma Kasslin, toimitusjohtaja, p. 09 7562 540

Jussi Ristimäki, varatoimitusjohtaja, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 700 1344
Olli Aho, yhtiön lakimies, p. 09 7562 540

Jakelu: Nasdaq Helsinki ja keskeiset tiedotusvälineet

Rapala VMC Oyj ("konserni") on maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja ja myyjä. Rapala-konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja se on yksi Pohjoismaiden johtavista ulkoilu-, metsästys- ja talviurheilutuotteiden jakelijoista. Konsernin jakeluyhtiöverkosto on alan kattavin. Konsernin päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa, Venäjällä, Kiinassa, Indonesiassa ja Englannissa. Konsernin brändiportfolioon kuuluu alan johtava brändi, Rapala, ja muita maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten VMC, Sufix, Storm, Blue Fox, Luhr Jensen, Williamson, Dynamite Baits, Mora Ice, StrikeMaster, Marttiini ja Peltonen. Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 278 miljoonaa euroa ja Rapala-konserni työllistää noin 3 200 henkilöä 40 maassa. Rapala VMC Oyj:n osakkeella on käyty kauppaa Nasdaq Helsingissä vuodesta 1998.

HUG#2030197

Rapala CM Corp. Nimitykset ja muutokset johdossa.pdf