FORLØB AF EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Frederikssund, 5. august 2016
SELSKABSMEDDELELSE nr. 29/16

FORLØB AF EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Den 5. august 2016 kl. 10.00 afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Cemat A/S.

Bestyrelsesformand, Jens Borelli-Kjær, bød velkommen og oplyste, at bestyrelsen havde udpeget advokat Martin Lavesen som dirigent. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet og beslutningsdygtig, idet i alt 150.743.954 af stemmerne og 37.685.989 af aktiekapitalen (svarende til 28,5 %) var repræsenteret på dagens ekstraordinære generalforsamling.

Bestyrelsesformand, Jens Borelli-Kjær, oplyste i forhold til selskabsmeddelelse nr. 28/2016 udsendt den 3. august 2016, at enkelte oplysninger skulle korrigeres.

Det fremgår af side 2 i selskabsmeddelelse nr. 28/2016, at selskabet forventede, at der vil være i niveauet DKK 120-125 mio. i fri likviditet fra den ophørende aktivitet til udbetaling til aktionærerne via det påtænkte aktietilbagekøbsprogram. Til dette skal lægges DKK 4 mio., hvis ledelsen ønsker at udnytte tildelte warrants (tegningsoptioner).

Bestyrelsesformanden gennemgik herefter den forventede likviditetsberegning som følge af salget af silicium-aktiviteten:

(se skema i vedhæftede fil)

En del af denne likviditet forventes anvendt til at finansiere selskabets drift og have et passende kapitalberedskab i den tilbageværende fortsættende virksomhed.

Det fremgår endvidere af side 3 i selskabsmeddelelse nr. 28/2016, at såfremt alle øvrige aktionærer end formand og næstformand beslutter sig for at tilbyde selskabet deres aktier, vil den fri likviditet kun gøre det muligt at købe ca. 75% af hver enkelt aktionærs aktier, hvorfor aktietilbagekøbsprogrammet vil tage højde for en sådan situation. Dette vil retteligt være mellem 87% til 91%.

Med udgangspunkt i selskabsmeddelelse nr. 28/2016 præsenterede bestyrelsesformand, Jens Borelli-Kjær, den fortsættende virksomhed. I forlængelse af spørgsmål fra en aktionær om selskabets aktivitet i Polen oplyste bestyrelsesformanden, at selskabet havde fået bistand fra Cushman & Wakefield, der i februar 2015 havde vurderet en forventet samlet markedsværdi på CeMat ’70 S.A. til PLN 63.540.000 (svarende til ca. DKK 108 mio.). Formanden oplyste yderligere, at samme rapport fra Cushman & Wakefield ved en endelig afklaring af krav og status som beboelseszone angiver en markedsværdi PLN 145.080.000 (svarende til ca. DKK 246 mio.) ved et 100% ejerskab. Selskabets andel udgør således ca. DKK 192 mio. ved dets nuværende en ejerandel på 77,66%.

Aktionærerne SmallCap Danmark A/S, Christian Reinholdt personligt, Fetter ApS, Lars Fetterlein personligt og Advice Invest A/S havde fremsat forslag om tilbagekaldelse af generalforsamlingsgodkendelse af 17. juni 2016. SmallCap Danmark A/S og Christian Reinholdt personligt opfordrede aktionærerne til at stemme i mod forslaget, da salget af silicium-aktiviteten er gennemført og provenuet for salget er modtaget. Det er således ikke muligt at omgøre beslutningen. De øvrige forslagsstillere var ikke mødt.

Blandt de på generalforsamlingen repræsenterede stemte to aktionærer blankt, mens den øvrige repræsenterede kapital stemte i mod forslag. Der var afgivet fuldmagter og brevstemmer, hvorefter 1.099.569 stemte for forslaget og 3.153.653 stemte i mod forslaget. Der var 102.156, der havde undladt at stemme. Forslaget blev således ikke vedtaget.

Generalforsamlingen vedtog forslag fra bestyrelsen om nedsættelse af selskabskapitalen fra nominelt DKK 132.028.539,25 til nominelt DKK 10.562.283,14 med samtidig nedsættelse af aktiestykstørrelsen fra DKK 0,25 til DKK 0,02. Blandt de på generalforsamlingen repræsenterede stemte alle aktionærer for forslaget. Der var afgivet fuldmagter og brevstemmer, hvorefter 3.183.606 stemte for forslaget og 1.053.166 stemte i mod forslaget. Der var 102.156, der havde undladt at stemme.

Et forslag fra bestyrelsen om at reducere antallet af valgte bestyrelsesmedlemmer fra 4 eksterne medlemmer til fremadrettet kun 3 eksterne medlemmer blev vedtaget. Jørgen Frost og Michael Hedegaard Lyng trådte ud af bestyrelsen. Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om valg af Joanna Iwanowska-Nielsen.

Generalforsamlingen godkendte at bemyndige dirigenten til at anmelde det vedtagne og foretage de ændringer, myndighederne måtte kræve eller henstille foretaget som betingelse for registrering eller godkendelse.

Generalforsamlingen blev hævet kl. 12.53 dansk tid.

En kopi af præsentationen findes på Cemats hjemmeside, www.cemat.dk

Cemat A/S

Jens Borelli-Kjær

Bestyrelsesformand

Denne selskabsmeddelelse er udarbejdet på dansk og engelsk. I tvivlstilfælde er den danske udgave gældende.

Henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til bestyrelsesformand Jens Borelli-Kjær, tlf. 40 16 14 82

Selskabsmeddelelser kan afmeldes på investor@cemat.dk

29-16 Forløb af ekstraordinær generalforsamling 5 8 2016.pdf