BIOTIE THERAPIES OYJ HAKEE OSAKKEIDENSA POISTAMISTA NASDAQ HELSINGIN PÖRSSILISTALTA

BIOTIE THERAPIES OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                          18.8.2016 klo 09.55

Biotie Therapies Oyj:n (Nasdaq Helsinki: BTH1V) ("Biotie") hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Biotien osakkeilla sekä kaikkien Biotien osakkeiden poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n ("Nasdaq Helsinki") pörssilistalta.

Acorda Therapeutics, Inc. (Nasdaq: ACOR) ("Acorda") omistaa noin 96,8 prosenttia kaikista Biotien osakkeista ja äänistä (lukuun ottamatta Biotien hallussa olevia omia osakkeita). Acorda on käynnistänyt osakeyhtiölain 18 luvun mukaisen lunastusmenettelyn lunastaakseen kaikki loput vähemmistöosakkeenomistajien hallussa olevat Biotien osakkeet.

Edellyttäen, että lunastusmenettelyä varten nimitetty välimiesoikeus vahvistaa Acordan lunastusoikeuden olevan selvä, Acordalla on oikeus saada omistukseensa kaikki Biotien osakkeet asettamalla lunastushinnan maksamisesta välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden.

Biotie on tänään jättänyt Nasdaq Helsingille pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Biotien osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingin pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Acorda on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Biotien osakkeisiin.

Turku, 18.8.2016

Biotie Therapies Oyj
Antero Kallio
Lisätietoja antaa:
Virve Nurmi, Biotie Therapies Oyj
tel. +358 2 274 8900, sähköposti: virve.nurmi@biotie.com

www.biotie.com

TIETOA BIOTIESTÄ

Biotie kehittää lääkkeitä erityisesti rappeuttaviin hermosairauksiin ja psykiatrisiin häiriöihin. Biotien lääkekehitystyö on tuonut markkinoille alkoholiriippuvuuden hoitoon tarkoitetun nalmefeenin (Selincro), joka sai EU-myyntiluvan vuonna 2013 ja jota Biotien lisenssikumppani H. Lundbeck A/S tuo parhaillaan markkinoille Euroopassa. Kehitysvaiheen hankkeita ovat Parkinsonin tautiin tarkoitettu totsadenantti, joka on Faasi 3 kehityksessä, ja lisäksi Faasissa 2 kaksi lääkekandidaattia, jotka on tarkoitettu kognitiivisten häiriöiden, mm. Parkinsonin tautiin liittyvän dementian sekä harvinaisen arpeuttavan maksasairauden (PSC) hoitoon. Biotie on osa Acorda Therapeutics Inc. konsernia ("Acorda"), ja sen muut kuin Acordan omistamat osakkeet ovat osakeyhtiölain mukaisen lunastusmenettelyn kohteena.

Katso lisätietoja osoitteesta www.biotie.com.

TIETOA ACORDASTA

Acorda Therapeutics on vuonna 1995 perustettu bioteknologiayritys, joka keskittyy kehittämään lääkkeitä, jotka parantavat neurologisista sairauksista kärsivien ihmisten elämää ja toimintaedellytyksiä.

Acordalla on toimialallaan johtava valikoima uudenlaisia neurologisia lääkkeitä, joiden kohteena on muun muassa Parkinsonin tauti, aivohalvauksen jälkeiset kävelyvaikeudet, migreeni ja MS-tauti. Acorda markkinoi kolmea FDA:n hyväksymää lääkettä, mukaan lukien AMPYRA® (dalfampridine) Extended Release Tablets, 10 mg.

Katso lisätietoja osoitteesta www.acorda.com.

HUG#2035802