IT-markkina kääntynyt kasvuun – Innofactorin tavoitteena palkata 100 IT-osaajaa Suomeen

ESPOO 18.8.2016, 2016-08-18 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Microsoft-ratkaisuihin keskittynyt ohjelmistoyhtiö Innofactor toistaa aiemmin esittämänsä arvion siitä, että IT-markkina on kääntynyt selkeään kasvuun Suomessa. ”Meillä on täällä Suomessa käynnissä lukuisia kiinnostavia maailmanluokan IT-hankkeita – ja uusia koko ajan alkamassa. On ilo huomata, että teemme Innofactorissa suomalaisille asiakkaille ja suomalaisten huippuasiantuntijoiden voimin maailman eturivin innovaatioita”, toteaa Innofactorin perustaja ja toimitusjohtaja Sami Ensio.

Microsoft on palkinnut globaalisti Innofactorin toteuttamista ratkaisuista esimerkiksi oppimisen analytiikan Skilli-sovelluksen, Dynamics CRM:llä toteutetun vankeinhoidon järjestelmän, sekä Azureen, SharePointiin, Dynamics CRM:ään ja IoT:iin perustuvan HUS:n terveyskylän digitaalisen hoitosovelluksen – mikä on enemmän palkintoja kuin millekään muulle suomalaiselle yhtiölle. Innofactor toteutti hiljattain myös yhden maailman ensimmäisistä julkisen pilven Dynamics AX7 -toiminnanohjausjärjestelmistä.

”Luotamme siihen, että pohjoismaiset asiakkaamme saavat parhaan mahdollisen lopputuloksen, kun käytämme toimituksissamme pohjoismaisia huippuosaajia. Offshore ei vaan ole se meidän juttu”, jatkaa Ensio. ”Kasvava kysyntä vaatii erityisiä panostuksia uusien henkilöiden rekrytointiin ja perehdytykseen. Onneksi meillä on Pohjoismaiden suurin ja osaavin Microsoft-ratkaisuihin keskittynyt osaajajoukko, mikä auttaa jakamaan osaamista sekä uusimpia ja parhaimpia käytäntöjä toteuttaa ratkaisuja. Myös jatkuva yhteydenpito Microsoftin tuotekehityksen kanssa Redmondiin USA:han on tärkeää, jotta meillä on varmasti aina paras ja uusin tieto käytössämme. On hyvä olla Microsoftin ykköskumppani Pohjoismaissa. Se avaa monia ovia, jotka muuten pysyisivät kiinni.”

Innofactorin tavoitteena on palkata Suomeen tänä vuonna 100 IT-osaajaa. Esimerkiksi Dynamics-liiketoiminnan alueella on käynnistynyt merkittäviä uusia hankkeita, joissa kokeneille ammattilaisille on mahdollista päästä tekemään ratkaisuja kehityksen eturintamassa, ja uusille kyvyille mahdollisuus kehittyä osana huipputiimiä. Rekrytointi on hyvässä vauhdissa ja yli puolet tämän vuoden tavoitellusta sadasta uudesta työntekijästä on jo palkattu.

”Uusille työntekijöillemme on tärkeää, että he pääsevät suoraan tekemisen ytimeen”, toteaa Innofactorin henkilöstöjohtaja Elina Jokinen. ”Meillä on dynaaminen työympäristö, jossa asiantuntijat saavat vastuuta ja mahdollisuuksia vaikuttaa omaan työhönsä ja toteutettaviin ratkaisuihin. Asiat laitetaan tapahtumaan. Se koetaan tosi palkitsevana. Mukavat ja osaavat kollegat saavat jatkuvasti kiitosta henkilöstökyselyissämme.”

Innofactorin pääkonttori sijaitsee Innofactor Campuksella Espoon Keilanimessä. Aarne Ervin suunnittelema persoonallinen ja ainutlaatuinen 1950-luvun ympäristö viheralueineen ja rantasaunoineen inspiroi Innofactorin työntekijöitä yhä huikeampiin suorituksiin. Tiimipalavereja varten löytyy esimerkiksi biljardisali, frisbeegolfrata, rantasauna, vene ja kanootteja. Lisäksi Innofactorilla on useita toimipisteitä Suomessa ja Pohjoismaissa.

ESPOOSSA 18.8.2016

Lisätietoja:

Sami Ensio, toimitusjohtaja

Innofactor Oyj

Puh. 050 584 2029

Jakelu:

NASDAQ Helsinki

Keskeiset mediat
www.innofactor.fi

Innofactor
Innofactor on Pohjoismaiden johtavia Microsoft-pohjaisten IT-ratkaisujen toimittajia. Innofactor toimittaa asiakkailleen liiketoimintakriittisiä ratkaisuja ja ylläpitopalveluja systeemi-integraattorina sekä kehittää omia ohjelmistotuotteita ja -palveluita. Innofactorin oman tuotekehityksen painopistealueena ovat Microsoftin pilviratkaisut. Innofactorin asiakkaina on yli 1 200 yritystä ja julkishallinnon organisaatiota Pohjoismaissa. Yrityksessä työskentelee yli 500 innostunutta ja osaavaa henkilöä useissa toimipisteissä Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Vuosina 2011–2015 Innofactorin liikevaihdon vuotuinen kasvu on ollut keskimäärin 35 %. Innofactor Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ Helsinki Oy:n päälistalla toimialalla teknologia.
www.innofactor.fi