Halvsårsrapport

Halvårets resultat er et overskud på 13,9 mio.kr. mod 13,8 mio.kr. i samme periode året før. Resultatet forrenter egenkapitalen med 8,9 % p.a. Basisindtjeningen falder som forventet og udgør 27,1 mio.kr. mod 30,1 mio.kr. i første halvår 2015. Faldet kan henføres til lavere netto renteindtægter og øgede udgifter til personale og administration.

Kursreguleringer er positive og udgør 1,4 mio.kr. mod 2,2 mio.kr. i samme periode året før. Nedskrivninger på udlån udgør 14,1 mio.kr. mod 18,5 mio.kr. i samme periode året før.

Forventningen til en basisindtjening i niveauet 48-52 mio.kr. i 2016 fastholdes uændret.

Ved udgangen af første halvår 2016 udgør solvensoverdækningen 5,8 procentpoint og er i overensstemmelse med bestyrelsens målsætning om en solvensoverdækning på minimum 5,0 procentpoint.

Bestyrelsen udtrykker tilfredshed med resultatet, der er skabt i et halvår med vanskelige markedsvilkår. Det er bestyrelsens forventning, at Banken med den aktuelle solvensoverdækning fremadrettet kan sætte øget fokus på at øge udlånet og tiltrække flere nye kunder.

Halvårsrapport 2016.pdf