Jeudan A/S - delårsrapport for 1.-2. kvartal 2016

København, 2016-08-24 17:17 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

• Omsætning på DKK 631 mio. i første halvår 2016 svarende til niveauet for samme periode sidste år.

• Driftsresultat (EBIT) på DKK 382 mio. i første halvår 2016 mod DKK 365 mio. samme periode sidste år.

• Rentedækning ( EBIT inkl. renteindtægter i forhold til renteomkostninger) på 4,9 gange. 80 % af Koncernens gældsforpligtelser har fast rente på 0,79 % p.a. i gennemsnitligt 10 år.

• Resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) udgjorde DKK 314 mio. mod DKK 299 mio. samme periode sidste år.

• Rentefaldet i første halvår 2016 medfører en regulering af de finansielle gældsforpligtelser på DKK -759 mio. mod DKK 271 mio. samme periode sidste år, hvor renten steg. Kursfølsomheden udgør ca. DKK 10 mio. ved en ændring i renten på 0,01 procentpoint.

• Jeudan har vurderet, at der p.t. ikke er ændringer til ejendommenes dagsværdi pr. 30. juni 2016.

• Periodens resultat efter skat blev DKK -341 mio. mod DKK 434 mio. samme periode sidste år.

• Ejendomsinvesteringer i første halvår 2016 på DKK 725 mio.

• Udlejningsprocent i København på 98,3, hvor ca. 90 % af Koncernens ejendomsportefølje er beliggende.

• Bestyrelsen vurderer resultatet før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) for tilfredsstillende. På baggrund af resultatet samt forventningen til andet halvår 2016 opjusteres forventningen til EBVAT for hele 2016 til niveauaet DKK 600 mio. mod tidligere en forventning på niveauet DKK 550-590 mio.

Yderligere oplysninger:

Per W. Hallgren, adm. direktør, tlf. 3947 9102

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på kerneværdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 375 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på Nasdaq Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

282.pdf