FastPassCorp med fremgang første halvår

FastPassCorp A/S udsender delårsrapport for 1. halvår 2016.

Resumé

FastPassCorp A/S har i første halvår af 2016 realiseret et overskud efter skat på kr. 631.000 – en forbedring på 134% i forhold til samme periode 2015.

Forbedringen skyldes først og fremmest en fremgang i DB2 på 30%. Fremgangen er bredt funderet på markeder og omsætningstyper. I salget prioriteres løbende at øge tilbagevendende omsætning (recurrent revenue). Denne andel af omsætningen er i linje med den langsigtede trend, som er cirka 60-70% på årsbasis.

Der er i halvåret investeret i markedsføringsinitiativer overfor HP-kunder og indenfor området for Managed Service Providers. Selskabet vil fortsætte med at investere i markedsføringsinitiativer, som vil hjælpe vore partnere med at vinde nye ordrer og hjælpe os med at vinde nye partnere.

Likviditeten udvikler sig fortsat positivt, hvilket ses i de kortfristede gældsforpligtelser, som i løbet af halvåret er faldet fra 3.661.000 til 2.337.000, en samlet forbedring på 1.324.000 kr.

Selskabets bestyrelse forventer nu omsætningsvækst og en forøgelse af overskuddet efter skat sammenlignet med resultat for 2015. Den bedre forventning til årets resultat er begrundet med resultatet i første halvår. Omsætningsforventningen indeholder imidlertid stadig en væsentlig andel af omsætning fra nye kunder og ordrer, og er dermed forbundet med usikkerhed.

Med baggrund i selskabets forventede likviditetsposition ultimo året påtænker bestyrelsen at foreslå den ordinære generalforsamlingen i 2017, at der udloddes 1-2 kr. per aktie under hensyntagen til behov for afsætning af midler til vækstinitiativer.

Hovedtallene fremgår af vedlagte meddelelse

300816 FN5 Meddelelse halvårsresultat 2016.pdf