Halvårsmeddelelse fra Dansk Industri Invest A/S

Skive, Danmark, 2016-08-31 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Frasalg af HVAC- og Telecom EMEA-aktiviteterne.

• Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 3 fra 24. marts 2014 indgik Dansk Industri Invest A/S (tidligere Dantherm A/S) aftale om frasalg af forretningssegmentet Telecom til China Technologies Holdings Group. Da aftalen fra købers side ikke blev effektueret i 4. kvartal 2015, blev der på foranledning af de finansielle kreditorer igangsat en salgsproces for de øvrige driftsaktiviteter med henblik på at reducere den rentebærende gæld. Dette medførte et salg den 15. januar 2016 af HVAC-aktiviteterne og Telecom EMEA til Procuritas Capital Investors V.
  • Frasalget af Telecom EMEA-selskaberne betyder, at aftalen med China Technologies Holdings Group Co. Ltd. er ophævet fra Dansk Industri Invests side.

Resterende aktiviteter

• Efter aftale med de finansielle kreditorer er der efter frasalget af ovennævnte aktiviteter igangsat en proces for salg af de resterende aktiviteter og aktiver i selskabet med henblik på en endelig afvikling af koncernen.
  • Som et led i denne afvikling skiftede Dantherm A/S navn til Dansk Industri Invest A/S efter generalforsamlingen i april 2016.
  • Der er siden januar 2016 iværksat aktiviteter med henblik på salg af selskaberne Dantherm Cooling Inc. (USA) og Dantherm Air Handling (Suzhou) Co. Ltd. (Kina). Der forhandles pt. med interesserede købere.
  • Som konsekvens af ovenstående klassificeres samtlige aktiver som ophørende aktiviteter i koncernregnskabet for 1. halvår 2016.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan ske til bestyrelsesformand Jørgen Møller Rasmussen på telefon 23 20 50 50.

11_Halvårsrapport_20160831.pdf