Observationsnoteringen för Haldex AB uppdateras / The observation status for Haldex AB is updated (108/16)

Den 14 juli 2016 observationsnoterades aktierna i Haldex AB med hänvisning till ett offentligt uppköpserbjudande från SAF-HOLLAND GmbH, vilket sedermera återkallades den 25 augusti 2016. Den 4 augusti 2016 uppdaterades observationsnoteringen för Haldex AB med hänvisning till ett offentligt uppköpserbjudande från ZF Friedrichshafen AG. Den 5 september 2016 offentliggjorde Knorr-Bremse AG ett pressmeddelande med information om ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Haldex AB. Enligt gällande regelverk blir ett bolag noterat på Nasdaq Stockholm observationsnoterat om bolaget är föremål för ett offentligt uppköpserbjudande eller om en budgivare har offentliggjort sin avsikt att lämna ett sådant erbjudande med avseende på bolaget.

Med anledning av det ovan anförda beslutar Nasdaq Stockholm AB att uppdatera sitt beslut att aktierna i Haldex AB (HLDX, ISIN-kod SE0000105199, orderboks-ID 817) ska observationsnoteras.

On July 14, 2016, the shares in Haldex AB were given observation status with reference to a public offer from SAF-HOLLAND GmbH, which was later withdrawn on August 25, 2016. On August 4, 2016, the observation status for Haldex AB was updated with reference to a public offer from ZF Friedrichshafen AG. On September 5, 2016, Knorr-Bremse AG published a press release with information about a public offer to the shareholders in Haldex AB. The current rules of Nasdaq Stockholm state that a listed company will be given observation status if the company is subject to a public offer or if a bidder has disclosed its intention to raise such a bid in respect of the company.

With reference to what is stated above, Nasdaq Stockholm AB has decided to update its decision that the shares in Haldex AB (HLDX, ISIN code SE0000105199, order book ID 817) shall be given observation status.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Sanna Böris eller Cecilia Olsson på telefon 08-405 60 00.

For further information concerning this exchange notice please contact Sanna Böris or Cecilia Olsson, telephone + 46 8 405 60 00.