Meddelelse nr. 60/2016: Strategic Investments A/S fylder 3 år

Månedsskiftet august / september 2016 markerede 3 års dagen for Strategic Investments A/S’s start som investeringsselskab. Målet var fra start, som nu, at skabe et højt løbende afkast samt, ved anvendelsen af afledte finansielle instrumenter, at begrænse risikoen for tab. Konkret definerede vi tre mål:

• Et overordnet mål om et gennemsnitligt årligt afkast på 15%,
  • Et årligt afkast, der aldrig er negativt,
  • Et kvartalsresultat, der er positivt i 75% af tilfældene.

Indre værdi af selskabets aktier er over treårs perioden staget fra DKK 0,575 til DKK 0,885, svarende til en stigning på DKK 0,310 pr. aktie. Stigningen svarer til et samlet afkast på 54%, eller i gennemsnit 15,4% p.a.

Alle realiserede årsresultater, såvel som resultatet år til dato 2016, er positive, ligesom 3/4 af alle kvartalsresultater og 78% af alle månedsresultater har været positive.

Direktør Kim Mikkelsen udtaler: ”Vort selskab er med de opnåede resultater kommet rigtigt godt fra start og vort unikke konceptet har vist sin berettigelse og bæredygtighed. Jeg noterer mig særligt, at resultaterne er opnået i en periode med store udsving på kapital­markederne, hvilket jeg også tror vi kan forvente os fremover. Jeg føler at selskabet er godt rustet til at kunne fortsætte den positive udvikling og også i de kommende år levere afkast der lever op til vore ambitiøse mål”.

Eventuelle spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til selskabets admini­stre­rende direktør Kim Mikkelsen på telefon +45 38 40 15 51.

Strategic Investments A/S

Kim Mikkelsen