ZetaDisplay: Inbjudan till presentation

Med anledning av förestående företrädesemission i ZetaDisplay AB (publ) bjuder bolaget in till presentation av emissionen.

Sverige, 2016-09-09 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay har den 22 augusti 2016 ingått avtal om förvärv av ProntoTV AS som är den största leverantören av Digital Signage i Norge. Under 2015 omsatte ProntoTV ca 50,7 MNOK med ett positivt EBITDA-resultat på 11,6 MNOK och ett rörelseresultat på 8,6 MNOK.

I syfte att delfinansiera förvärvet genomför ZetaDisplay nu en företrädesemission av units.

Företrädesmissionen väntas inbringa cirka 10,6 MSEK före emissionskostnader. I samband med emissionen har bolaget erhållit teckningsförbindelser och emissionsgarantier om totalt ca 8 MSEK, motsvarande ca 75 procent av emissionen.

Förvärvet av ProntoTV är ytterligare ett steg i ZetaDisplays strävan att etablera sig som en ledande leverantör av Digital Signage på den europeiska marknaden. Tillsammans med ZetaDisplays befintliga verksamhet i Norge kommer den sammanslagna verksamheten att ha en än mer ledande ställning med en mycket stark kundbas. Genom förvärvet kommer ZetaDisplay att väsentligt öka sin tillväxt och fortsatt vara en aktiv aktör inom konsolideringen av sin bransch.

Leif Liljebrunn, som är koncernchef och VD i ZetaDisplay, kommer att presentera bolaget.

Presentationen äger rum:

-      Malmö torsdagen den 15 september 2016 kl 18.00 i ZetaDisplays lokaler på Höjdrodergatan 21

-      Stockholm tisdagen den 20 september 2016 kl 18.00 i Erik Penser Banks lokaler på Apelbergsgatan 27

I samband med presentationen serveras lättare förtäring.

Antalet platser är begränsat. Om Du vill delta ber vi Dig därför att meddela oss så snart som möjligt, dock senast den 14 september avseende Malmö och senast den 18 september avseende Stockholm.

Vänligen maila ditt svar till presentation@zetadisplay.com

Varmt välkommen!

Leif Liljebrunn

Koncernchef och VD

ZetaDisplay AB (publ)

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.