Sammon pakollinen ostotarjous Topdanmarkista alkaa, tarjousasiakirja saatavilla

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, ETELÄ-AFRIKASSA, HONGKONGISSA TAI JAPANISSA TAI MISSÄÄN MUUSSA MAASSA, JOSSA OSTOTARJOUKSEN JULKISTAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI KYSEISEN MAAN LAKIEN TAI SÄÄNTÖJEN VASTAISTA.

SAMPO OYJ              PÖRSSITIEDOTE                27.9.2016 klo 9.30

Sammon pakollinen ostotarjous Topdanmarkista alkaa, tarjousasiakirja saatavilla

Sampo Oyj ilmoitti 7.9.2016 velvollisuudestaan tehdä pakollinen ostotarjous Topdanmark A/S:n osakkeenomistajille. Pakollisen ostotarjouksen tarjousaika alkaa tänään ja kestää 25.10.2016 klo 17.00 asti (Suomen aikaa), mikäli myöhemmin ei toisin ilmoiteta. Pakollisessa ostotarjouksessa tarjottava käteishinta kullekin Topdanmarkin liikkeelle laskemalle osakkeelle on 183 Tanskan kruunua. Pakollista ostotarjousta koskevat yksityiskohdat on esitetty tarjousasiakirjassa, joka on tietyin rajoituksin saatavilla osoitteessa www.sampo.com.

Sampo tarjoutuu pakollisella ostotarjouksella ostamaan kaikki Topdanmarkin osakkeet pois lukien Topdanmarkin hallussa olevat omat osakkeet sekä mahdolliset Topdanmarkin liikkeeseen laskemat muut rahoitusvälineet, warrantit ja osakeoptiot, sekä tietyissä lainsäädännön pois rajaamissa maissa asuvien Topdanmarkin osakkeenomistajien omistuksessa olevat osakkeet.

Pakollinen ostotarjous on tehty Tanskan ostotarjoussäännöstön (Takeover Order, nro 562, 2.6.2014) kohdan 2 (1) mukaisesti. Tanskan ostotarjoussäännöstön kohtien 20 ja 27 mukaisesti tämän pörssitiedotteen liitteenä on tiedotteen tanskankielinen käännös.

SAMPO OYJ

Lisätiedot:

Jarmo Salonen
Johtaja, sijoittajasuhteet ja konserniviestintä

Maria Silander
viestintäpäällikkö

Jakelu:

Nasdaq Copenhagen
London Stock Exchange
Finanssivalvonta
www.sampo.com

TÄRKEÄÄ LISÄTIETOA

Tässä tiedotteessa kuvattu pakollinen ostotarjous tullaan toteuttamaan Tanskan arvopaperikauppalakia (Securities Trading Act) ja Tanskan ostotarjoussäännöstöä (Takeover Order) noudattaen. Pakolliseen ostotarjoukseen sovelletaan Tanskan lakia.

Tämä tiedote ei ole eikä sitä tule tulkita tarjoukseksi tai tarjouspyynnöksi ostaa tai merkitä arvopapereita Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa tai Japanissa tai missään muussa maassa, jossa tämä olisi soveltuvien lakien tai säännösten vastaista.

Tämä tiedote ei ole tarjous ostaa arvopapereita Yhdysvalloissa. Arvopapereita ei saa tarjota, ostaa tai myydä Yhdysvalloissa ilman Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (U.S. Securities Act of 1933, muutoksineen) mukaista rekisteröintiä tai rekisteröintivaatimuksista säädettyä poikkeusta. Mikä tahansa julkinen ostotarjous arvopapereiden ostamiseksi Yhdysvalloissa tehtäisiin käyttäen esitettä tai Sammon laadittavaksi tulevaa tarjousasiakirjaa, jotka sisältäisivät yksityiskohtaista tietoa Topdanmarkista ja sen johdosta sekä tilinpäätökset. Tarjousta arvopaperien ostamiseksi ei tehdä Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa tai Japanissa tai missään muussa maassa, jossa tämä olisi soveltuvien lakien tai säännösten vastaista.

Tanskankielinen käännös pörssitiedotteesta