Ændring af porteføljeforvalter for afdeling Kina (ISIN: DK0010295336) under Investeringsforeningen Danske Invest

Med virkning fra og med den 17. oktober 2016 bliver Allianz Global Investors Asia Pacific Limited porteføljeforvalter for afdeling Kina under Investeringsforeningen Danske Invest. Porteføljeforvaltningen sker i samarbejde med Danske Bank Wealth Management (Danske Capital), division af Danske Bank, som tilfældet også har været med den hidtidige porteføljeforvalter Schroders Investment Management (Hong Kong) Limited. Aftalen med sidstnævnte ophører i forbindelse med den nye aftales ikrafttræden.

Allianz Global Investors Asia Pacific Limited er en del af kapitalforvaltningsselskab Allianz Global Investor, som er ejet af den tyske forsikringsgigant Allianz, SE. Allianz Global Investors er en aktiv kapitalforvalter med kontorer i USA, Europa, Asien og Australien, med investeringsekspertise globalt inden for aktier, obligationer og multiklasser, diversificeret efter regioner. Allianz Global Investors har omkring 500 mia. US-dollars under forvaltning, og i Allianz Global Investors er der mere end 500 professionelle investeringsfolk. Allianz Global Investors Asia Pacific Limited er Allianz Global Investors’ Hong Kong-kontor. Kontoret foretager analyser og investeringer i kinesiske aktier.

DANSKE INVEST

MANAGEMENT A/S