C-RAD har informerats om att Lars Nyberg köpt en miljon B-aktier

Pressmeddelande 2016-10-10

C-RAD’s styrelseordförande Lars Nyberg har köpt en miljon B-aktier i Bolaget från de tre största ägarna Per Hamberg, Olle Stenfors och Lars Kling per den 7 oktober 2016. Därmed innehar Lars Nyberg 1 250 000 B-aktier i Bolaget. Köpet har genomförts utöver hans intresse att köpa ytterligare 600 000 B-aktier i samband med styrelsens beslut beträffande en direkt emission på 2 000 000 aktier. Detta kräver dock som tidigare kommunicerats ett majoritetsgodkännande på en extra bolagsstämma.

Om C-RAD

C-RAD utvecklar innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. C-RAD-koncernen erbjuder produkter och lösningar inom patientpositionering, tumörlokalisering och strålbehandlingssystem. All produktutveckling bedrivs i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB, alla belägna i Uppsala. Bolaget har för närvarande 45 anställda. C-RAD har grundat tre bolag för direktförsäljning: C-RAD Inc. i USA, C-RAD GmbH i Tyskland och C-RAD WOFE i Kina. Det fransk-belgiska laserföretaget Cyrpa International SPRL är ett helägt dotterbolag vars verksamhet har integrerats.. C-RAD AB är noterat på NASDAQ Stockholm.

För mer information om C-RAD, besök www.c-rad.com

För ytterligare information:

Tim Thurn, VD, C-RAD AB, Telefon +46-18-666930, E-post investors@c-rad.com

Ovanstående information är kurspåverkande och måste därmed offentliggöras enligt lagen om värdepappersmarknaden (2007:528).

PR 2016-10-10 C-RAD har informerats om att Lars Nyberg köpt en miljon B-aktier.pdf