Vincit listautuu First North Finland -markkinapaikalle

Helsinki, 17.10.2016 – Kaupankäynti Vincit Group Oyj:n osakkeilla alkoi tänään Nasdaq First North Finland-markkinapaikalla (kaupankäyntitunnus: VINCIT). Yhtiön toimialaluokitus on Teknologia. Nasdaq First North on kasvuyhtiöille suunniteltu monenkeskinen markkinapaikka, jota Nasdaqin pohjoismaiset pörssit, kuten Nasdaq Helsinki, ylläpitävät.

Ohjelmistokehityksen, palvelumuotoilun ja ICT-palveluiden asiantuntija Vincit on Euroopan paras työpaikka 2016. www.vincit.fi.

"Erityisen iloinen olen siitä, että yli kaksi kolmasosaa Vincitin henkilöstöstä laittoi listautumisannissa rahaa likoon. Omistajuus lisää entisestään työntekijöidemme tyytyväisyyttä ja heijastuu sitä kautta myös muiden sijoittajien ja asiakkaiden tyytyväisyyteen. Kiitokset myös uusille meihin uskoneille sijoittajille", sanoo Vincitin toimitusjohtaja Tomi Pienimäki.

Nasdaq Helsingin toimitusjohtaja Henrik Husman toivottaa Vincitin lämpimästi tervetulleeksi Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle. ”Yhtiö on hieno lisäys Teknologia-toimialaluokkaamme ja odotamme innolla yhteistyötä yhtiön ja sen osakkeenomistajien kanssa”, hän sanoo. ”On myös ilahduttavaa todeta, että Vincitin listautuminen oli jo yhdeksäs Suomessa tänä vuonna.”

Yhtiön First North Finland -sääntöjen mukaisena hyväksyttynä neuvonantajana toimii Alexander Corporate Finance Oy, joka oli myös listautumisannin pääjärjestäjä.

Nasdaq First North  -markkinapaikka
Nasdaq First North on säännelty monenkeskinen markkinapaikka, jota ylläpitävät eri Nasdaq Nordiciin kuuluvat pörssit. Nasdaq First North ei ole EU:n direktiivin mukainen säännelty markkinapaikka. Nasdaq First North -markkinapaikalla liikkeellelaskijat ovat First North -sääntöjen alaisia eikä liikkeeseenlaskijoita koske säännellyn markkinapaikan kaupankäynnin kohteeksi ottamiseen liittyvät vaatimukset. Sijoittaminen Nasdaq First North -yhtiöihin saattaa sisältää suuremman riskin kuin säännellyllä markkinalla oleviin yhtiöihin sijoittaminen.

Nasdaq-konserni
Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) on johtava kaupankäynti-, selvitys-, pörssiteknologia-, arvopapereiden listaus-, markkinainformaatio- ja listayhtiöpalveluiden tarjoaja kuudella mantereella. Nasdaqin monipuolinen tuotevalikoima mahdollistaa asiakkaiden luotettavan liiketoimintavision suunnittelun, optimoinnin ja toteutuksen. Nasdaq toteuttaa tämän vahvalla teknologiaosaamisellaan, jonka avulla yhtiöiden toimintaan voidaan tuoda läpinäkyvyyttä ja pääomamarkkinoilla toimimiseen tarvittavaa tietoa. Maailman ensimmäisen elektronisen pörssimarkkinan kehittäjän teknologiaa käytetään yli 70 pörssin toiminnassa 50 eri maassa, ja joka kymmenes pörssikauppa maailmassa toteutetaan Nasdaqin teknologialla. Nasdaqiin kuuluviin pörsseihin on listautunut 3 700 yhtiötä, joiden yhteenlaskettu markkina-arvo on noin 9,3 biljoonaa dollaria. Nasdaqilla on 18 000 yritysasiakasta. Lisätietoa Nasdaqista löytyy osoitteesta nasdaq.com/ambition ja business.nasdaq.com.

Nasdaq Copenhagen, Nasdaq Helsinki, Nasdaq Iceland, Nasdaq Riga, Nasdaq Stockholm, Nasdaq Tallin, Nasdaq Vilnius, Nasdaq Clearing ja Nasdaq Broker Services ovat tuotemerkkejä vastaaville säänneltyjä markkinoita edustaville yhtiöille, joita ovat Nasdaq Copenhagen A/S, Nasdaq Helsinki Oy, Nasdaq Iceland Hf., Nasdaq Riga AS, Nasdaq Stockholm AB, Nasdaq Tallinn AS, AB Nasdaq Vilnius, Nasdaq Clearing AB ja Nasdaq Broker Services AB.  Nasdaq Baltic edustaa Nasdaqin yhteistä tarjontaa Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

The matters described herein contain forward-looking statements that are made under the Safe Harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements include, but are not limited to, statements about Nasdaq and its products and offerings. We caution that these statements are not guarantees of future performance. Actual results may differ materially from those expressed or implied in the forward-looking statements. Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond Nasdaq's control. These factors include, but are not limited to factors detailed in Nasdaq's annual report on Form 10-K, and periodic reports filed with the U.S. Securities and Exchange Commission. We undertake no obligation to release any revisions to any forward-looking statements.

Lisätietoja:
+        Heli-Kirsti Airisniemi