Ökning av antalet aktier och aktiekapitalet i INVISIO med anledning av utnyttjande av teckningsoptioner

Stockholm den 24 oktober 2016

Till följd av utnyttjande av utestående teckningsoptioner för teckning av nya aktier har INVISIO Communications aktiekapital ökat från 42 843 500 SEK till 43 448 506 SEK. Det är en ökning med 605 006 SEK fördelat på 605 006 stycken nya aktier. Det totala antalet aktier och röster i bolaget uppgår därmed till 43 448 506. Teckningsoptionerna har getts ut för att säkerställa leverans av aktier till deltagarna i INVISIOS Communications personaloptionsprogram 2013/2017.

INVISIO Communications personaloptionsprogram 2013/2017 som antogs av den extra bolagsstämman den 24 april 2013 ger bolagets anställda en möjlighet att förvärva nytecknade aktier i tre trancher. Under november 2016 har innehavarna av personaloptionerna enligt programmet rätt att utnyttja dem för förvärv av nya aktier i bolaget.

I personaloptionsprogrammets Tranch 3 finns för närvarande 663 322 utestående teckningsoptioner, vilka ska användas för att säkerställa leverans av aktier till deltagarna i programmet för personaloptioner som kan utnyttjas för förvärv av nya aktier i bolaget under maj 2017. Efter nämnda tidpunkt förfaller de personaloptioner som ej utnyttjats. Redogörelse för personaloptionsprogrammet finns i INVISIO Communications årsredovisning 2015, sidan 56 not 8.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Højgård Hansen, VD, INVISIO Communications
Mobil:
+ 45 53 72 7722 | E-post: lhh@invisio.com

Thomas Larsson, CFO, INVISIO Communications
Mobil: +45 5372 7735 | E-post: thl@invisio.com

Denna information är sådan information som INVISIO Communications AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 oktober 2016 kl. 9.30 CET.

Om INVISIO Communications AB (publ)
INVISIO utvecklar och säljer kommunikationssystem med integrerat hörselskydd som gör det möjligt för användare att kommunicera och arbeta obehindrat i alla miljöer, även under krävande förhållanden som vid kraftigt buller, vid hetta eller under vatten. Systemen består av headset och avancerade kontrollenheter som kan anslutas till ett brett utbud av annan kommunikationsutrustning. Kunderna finns främst inom den offentliga sektorn. Försäljningen sker via ett globalt nätverk av partners och till viss del direkt till slutkund. INVISIO är noterat på Nasdaq Stockholm (IVSO). Mer information finns på företagets hemsida
www.invisio.com.

Ökning av aktiekapitalet i INVISIO med anledning av utnyttjande av teckningsoptioner.pdf