ZetaDisplay: Listar preferensaktier och teckningsoptioner av serie 2018/2019 på Nasdaq First North med Erik Penser Bank som likviditetsgarant

Sverige, 2016-11-03 11:10 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay AB (publ) (”ZetaDisplay” eller Bolaget”) slutförde nyligen en riktad nyemission och en företrädesemission av units. Varje unit innehöll en preferensaktie och en teckningsoption av serie 2018/2019, envar berättigande till teckning av en stamaktie. Bolagets ansökan om listning av preferensaktien och teckningsoptionen av serie 2018/2019 har godkänts av Nasdaq. Första dag för handel med preferensaktien och teckningsoptionen av serie 2018/2019 är den 4 november 2016.

I samband med listningen har ZetaDisplay utsett Erik Penser Bank till likviditetsgarant för Bolagets preferensaktie och teckningsoption av serie 2018/2019. Erik Penser Bank har förbundit sig, såsom likviditetsgarant, att fortlöpande ställa köp- och säljkurser i de båda värdepapprena. Avsikten med detta är att främja likviditeten. Likviditetsgarantin påbörjas i samband med listningen den 4 november 2016.

ZetaDisplay är en ledande leverantör till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen. Bolaget har fler än 75 anställda och har försäljningskontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 3 november 2016 kl 11.10

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.