ZetaDisplay: ZetaDisplay AB (publ) beslutar om efterutdelning

Sverige, 2016-11-10 13:15 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay AB (publ) höll den 10 november 2016 en extra bolagsstämma. Vid stämman fattades beslut om efterutdelning på bolagets preferensaktier i enlighet med bestämmelserna i bolagets bolagsordning på följande villkor.

Stämman beslutade att efterutdelning ska lämnas kvartalsvis med två (2) kronor tjugofem (25) öre per preferensaktie, dock högst fyra (4) kronor femtio (50) öre per preferensaktie. Totalt ska efterutdelning lämnas med högst 2 728 494 kronor på preferensaktierna.

Som avstämningsdagar, före nästa årsstämma, för de kvartalsvisa utdelningarna beslutades den 15 december 2016 och den 15 mars 2017. Sista dag för handel i preferensaktierna inklusive rätt till utdelning blir således den 13 december 2016 och den 13 mars 2017 och utbetalning av utdelningen kommer att ske den 20 december 2016 och den 20 mars 2017.

Stämman beslutade slutligen att ingen utdelning lämnas på bolagets stamaktier.

Malmö den 10 november 2016

ZetaDisplay AB (publ)

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)

CEO Leif Liljebrunn

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.