Meddelelse nr. 77/2016: Iværksættelse af aktietilbagekøbsprogram

Bestyrelsen for Strategic Investments A/S (Strategic Investments) har d.d. besluttet at iværksætte et nyt aktietilbagekøbsprogram. Programmet omfatter aktier for en maksimal værdi af 5,0 mio. kroner i overensstemmelse med generalfor­samlings­bemyndigelse af d. 29. april 2016 (vedtægternes §13.1) til køb af egne aktier.

Strategic Investments A/S besidder d.d. 6.641.863 stk. egne aktier.

Aktietilbagekøbet løber i perioden fra og med d. 1. december 2016 til og med d. 31. maj 2017. I denne periode vil Strategic Investments købe op til maksimal værdi af 5,0 mio. kroner i et aktietilbagekøbsprogram efter bestemmelserne i EUs forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, den såkaldte ”Safe Harbour” metode, samt efter bestemmelserne i EUs forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 om markedsmisbrug, den såkaldte ”markedsmisbrugsforordningen”, som værner børsnoterede selskabers bestyrelse og direktion imod overtrædelse af insiderlovgivningen i forbindelse med aktietilbagekøb.

Betingelser for tilbagekøbsprogrammet

• Formålet med aktietilbagekøbet er tilpasning af selskabets kapitalstruktur.
  • Strategic Investments skal antage en finansiel rådgiver, som uafhængigt af og uden indflydelse fra Strategic Investments træffer sine handelsbeslutninger og eksekverer aktietilbagekøbet inden for de offentliggjorte rammer. Strategic Investments udpeger ABG Sundal Collier som finansiel rådgiver og lead manager for aktietilbagekøbet.
  • Det maksimale vederlag, Strategic Investments kan betale for aktier opkøbt under programmet, er 5 mio. kroner, dog kan der maksimalt købes 7 mio. stk. aktier.
  • Tilbagekøbet må ikke ske til en aktiekurs, der overstiger den højeste af (i) aktiekursen på den senest uafhængige handel og (ii) den højeste foreliggende uafhængige tilbudskurs på Nasdaq Copenhagen på handelstidspunktet.
  • Det maksimale antal aktier, der kan tilbagekøbes på én enkelt handelsdag, vil svare til 25 % af den gennemsnitlige daglige handelsvolumen i aktierne i løbet af de 20 forudgående handelsdage på Nasdaq Copenhagen.
  • Strategic Investments vil ugentligt offentliggøre en separat meddelelse til Nasdaq Copenhagen og annoncere antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi. Vedhæftet den ugentlige meddelelse, vil transaktionerne relateret til aktietilbagekøbsprogrammet ligeledes blive præsenteret i detaljeret form, i overensstemmelse med EUs forordning nr. 596/2014.

Eventuelle spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til selskabets admini­stre­rende direktør Kim Mikkelsen på telefon +45 38 40 15 51.

Strategic Investments A/S

SI_77_2016_SafeHarbour_011216.pdf