Jyske Invest har ajourført prospekt

Investeringsforeningen Jyske Invest har ajourført prospektet. Her fremhæves de vigtigste ændringer:

• Alle afdelinger, undtagen de fire pensionsplejeafdelinger, tilføjes betegnelsen KL til deres navn, så bestyrelsen kan beslutte at oprette andelsklasser i afdelingerne. Samtidig er indsat en kort beskrivelse til afsnit 5 Afdelingerne.
  • Under Investeringspolitik for Jyske Invest Korte Obligationer KL, Jyske Invest Lange Obligationer KL, Jyske Invest Obligationer Engros KL, Jyske Invest Obligationer og Aktier KL, Pensionspleje – Dæmpet, Pensionspleje – Stabil, Pensionspleje – Balanceret og Pensionspleje – Vækst er indsat begrundelse for valg af statsobligationsindeks i stedet for realkreditindeks.
  • Under Investeringspolitik for Jyske Invest Aktier Lav Volatilitet KL, er det begrundet, hvorfor afdelingen ikke har et benchmark.
  • De fire afdelinger Pensionspleje – Dæmpet, Pensionspleje – Stabil, Pensionspleje – Balanceret og Pensionspleje – Vækst er tilføjet, at de er under overflytning til Investeringsforeningen Jyske Portefølje.
  • I afsnit 6.7 Ansvarlig investeringspolitik er der indsat en tilføjelse af ESG-forhold ved investering i statsobligationer.
  • I afsnit 9 Udlodning og udbytteskat er tilrettet efter vedtægternes ændringer, så den nye mulighed for at udbetale udbytte inden afholdelsen af generalforsamlingen er tilføjet og den bortfaldne mulighed for a conto udbytte i Jyske Invest Lange Obligationer er slettet.
  • I afsnit 11 Løbende emission og afsnit 17 Indløsning er henvisningen til specifikke afdelinger også fjernet som følge af vedtægtsændringer.
  • I afsnit 28.1 er maksimalt afkastafhængig honorar er ændret fra 8,5% til 8,0%.

Derudover er det foretaget mindre redaktionelle ændringer.

Prospektet er vedlagt og kan endvidere ses på vores hjemmeside, www.jyskeinvest.dk.

7 a  - 2017 Prospekt Investeringsforeningen Jyske Invest.pdf 7 - 2017 Opdatering af prospekt.pdf