Udvikling i dattervirksomheden K/S Papirfabrikken

Nasdaq Copenhagen

Silkeborg, den 14. februar 2017
Fondsbørsmeddelelse nr. 2 / 2017

Vedr.:           Udvikling i dattervirksomheden K/S Papirfabrikken.

I fondsbørsmeddelelse nr. 6 af 14. december 2016 oplyste selskabet, at der var indgået en hensigtserklæring om et muligt salg af byggeretter til opførelse af et højhus på Papirfabrikken, Silkeborg.

Denne hensigtserklæring er nu afløst af en købsaftale indgået mellem den af selskabet helejede dattervirksomhed K/S Papirfabrikken og Aberdeen European Residential Opportunities Fund.

Købsaftalen er, ligesom hensigtserklæringen, betinget af, at en række nødvendige dispensationer til lokalplanen imødekommes. Gennemføres transaktionen vil den have en positiv virkning på resultat før skat i niveau 25-30 mio. kr.

Finansieringsforhold:
Selskabets investeringsejendomme, der er placeret i K/S Papirfabrikken, er finansieret dels ved egenkapital, dels ved bankbelåning og dels ved realkreditbelåning. Selskabets ledelse vurderer aktuelt på selskabets sammensætning af realkreditbelåning under hensyntagen til renterisiko og løbende drift.

Selskabets realkreditbelåning måles til amortiseret kostpris og der vil derfor blive realiseret kurstab/-gevinst ved førtidsindfrielse målt i forhold til den aktuelle dagsværdi. Såfremt de aktuelle lån omlægges helt eller delvist, for derved at sikre en forbedret drift og en langsigtet rentesikring, vil dette have en negativ virkning på resultat før skat i spændet 7-21 mio. kr. afhængig af hvor stor en del af låneporteføljen der omlægges.

Forventninger til 2017:
Selskabets forventninger til regnskabsåret 2017 vil blive meldt ud i forbindelse med offentliggørelse af selskabets årsrapport 2016 den 24. marts 2017.

Eventuelle henvendelser vedr. nærværende fondsbørsmeddelelse bedes venligst rettet til bestyrelsesformand Henrik Lyhne eller adm. direktør Kent Madsen.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                        Claus Christense