FastPassCorp A/S årsresultat 2016

FastPassCorp A/S’ bestyrelse har godkendt årsregnskabet for 2016 samt gennemgået revisionsprotokollatet, og i overensstemmelse hermed offentliggøres regnskabsmeddelelsen indeholdende de væsentligste oplysninger fra den kommende årsrapport 2016. Se vedlagte meddelelse for den økonomiske oversigt

Resume

2016 blev året hvor flere langsigtede mål blev nået:

• Værdien af ordreindgangen er den højeste i selskabets historie
  • Væsentlig fremgang i omsætning og aftaler med store managed service providers /IT-outsourcing firmaer (MSP)
  • Selskabet har ændret kontraktform fra tidligere høje engangsbetalinger over mod løbende betaling. Dette betyder, at løbende aftaler udgør tæt ved 70 pct. af den samlede fakturering.
  • Alle gældsposter fra de vanskelige år 2008-2012 er blevert ryddet endeligt af vejen.
  • Den opnåede ordreindgang betyder mulighed for nye strategiske tiltag, herunder nyansættelser i udviklingsafdelingen
  • Der kan udbetales udbytte.

Resultat på DKK 3.787 TDKK er en fortsættelse af den positive trend de sidste 4 år, og viser en vækst på 157% sammenholdt med resultat for 2015.

Værdien af ordreindgangen er den højeste nogensinde. En væsentlig del af ordreindgangen vil først blive faktureret de kommende år primært pga. ændret kontraksform. Dette er ligeledes med til at sikre vækst i indtjeningen fremadrettet. På baggrund af den forsat voksende aftale-portefølje har selskabet aktiveret det skattemæssige underskud fra tidligere år, da der er tillid til, at selskabets fremtidige overskud vil sikre udnyttelse af det skattemæssige underskud.

Strategiske mål og vision

I 2012 valgte selskabet at rebbe sejlene gennem omkostningsreduktion og fokus på at få sin økonomiske selvstændighed tilbage. Disse mål nu nået. Bestyrelse og ledelse har derfor arbejdet med nye strategiske mål til erstatning for 2012 målene.

P.t. ses en kraftig vækst i interessen for IT-sikkerhed eller compliance især drevet af en ny EU-forordning om beskyttelse af borgeres data: General Data Protection Regulation (GDPR), som vil være gældende fra maj 2018. Det har hos store organisationer løftet compliance dagsordenen op på højeste beslutningsniveau og store midler afsættes til at sikre overholdelse af GDPR. FastPassCorp har ikke en samlet løsning på GDPR udfordringerne; men vi kan på udvalgte områder tilbyde væsentlige elementer i løsningen. Ved at udvide vores udviklingsindsats kan Fastpass yderligere styrke vores konkurrenceevne på dette felt.

Med udgangspunkt i en meget gunstig vækst indenfor vores niche samt vor finansielle frihed har selskabets bestyrelse vedtaget en langsigtet plan for en kraftig vækst over de kommende 4-5 år. Omsætningen i perioden skal 3-4 dobles, og ved udgangen af perioden skal EBITDA være på godt 50%. af omsætningen.

Forventning til 2017

For 2017 planlægges med væsentligt øgede omkostninger til vækst og produktudvikling udover niveauet i 2016. Der forventes yderligere vækst i omsætningen, mens resultat før skat forventes på samme niveau som 2016. I 2017 vil fremgang i de strategiske mål være vigtigere end resultatet før skat isoleret set. Der forventes fortsat udbyttebetaling under hensyntagen til selskabets likviditetsreserver.

Generalforsamling

På basis af selskabets resultater og gode likviditet de seneste 4 år, samt forventning om fortsat tilfredsstilende udvikling i likviditeten, så anbefaler bestyrelsen til den kommende ordinære genralforsamling, at der udbetales et udbytte på 2 kr per aktie. Med baggrund i selskabets store underskud i årene 2007-2012 er der ikke frie reserver til udlodning på trods af den frie likviditet. På generalforsamlingen vil der derfor blive foreslået nedsættelse af A/S kapitalen, således at der bliver tilstrækkelige frie reserver til udbetaling af udbyttet.

Generalforsamling afholdes den 16. marts 2017 kl 16:00 på Spar Nord Banks afdeling på Regnbuepladsen 5, 1550 København V. Vi takker Spar Nord Bank for deres imødekommenhed.

De endelige forslag vil fremgå af indkaldelsen til generalforsamlingen.

210217 FN1 Årsregnskab 2016.pdf