Kitron inngår kontrakt med Rheinmetall

(2017-02-24) Kitron har inngått en avtale med Rheinmetall MAN Military Vehicles. Den potensielle kontraktsverdi er 250 millioner kroner over en femårsperiode. Avtalen omfatter produksjon av elektronikk, måleinstrumenter og kontrollutstyr.

Produksjonen vil foregå ved Kitrons anlegg i Kaunas i Litauen.

- For halvannet år siden annonserte vi en ny kontrakt med Rheinmetall Defence Electronics. God drift og evne til å oppfylle våre forpliktelser har åpnet nye muligheter i andre Rheinmetall-divisjoner. Denne nye kontrakten med Rheinmetall MAN Military Vehicles er et typisk eksempel på hvordan vi skaper mersalg gjennom horisontal integrasjon med eksisterende kunder, sier Tommy P. Storstein, konserndirektør salg og marked i Kitron ASA.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Peter Nilsson, konsernsjef, tlf.: +47 948 40 850
Tommy P. Storstein, konserndirektør salg og marked, tlf.: +47 936 69 909
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et av Skandinavias ledende foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for bransjene Forsvar/Luftfart, Energi/Telekom, Industri, Medisinsk utstyr og Offshore/Marine. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Litauen, Tyskland, Kina og USA. Kitron omsatte for om lag 2.1 milliarder kroner i 2016 og har om lag 1.350 ansatte. www.kitron.com

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.